Protest Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich po meczu Lotto Ekstraklasy

WP SportoweFakty / Piotr Polak
WP SportoweFakty / Piotr Polak

Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich postanowiło zaprotestować przeciwko działaniom policji, która podczas niedawnego meczu Lotto Ekstraklasy wykorzystywała emblematy mediów do własnych celów.

Podczas meczu ostatniej kolejki sezonu 2016/2017 Lotto Ekstraklasy pomiędzy Ruchem Chorzów i Górnikiem Łęczna (2:2) doszło do starć pseudokibiców z policją. Obserwatorzy spotkania na pewno zauważyli, że funkcjonariusze mieli na sobie emblematy dziennikarzy i fotoreporterów.

Dzięki temu mogli przebywać w ukryciu i być blisko boiska.

Zachowanie służb bardzo nie spodobało się Stowarzyszeniu Dziennikarzy Polskich, które wystosowało oświadczenie przeciwko takiemu wykorzystywaniu możliwości pracowników mediów.

Oto treść oświadczenia:

Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich stanowczo protestuje przeciwko wykorzystaniu emblematów identyfikujących dziennikarzy i fotoreporterów przez funkcjonariuszy policji w czasie meczu piłkarskiego Lotto Ekstraklasy Ruch Chorzów – Górnik Łęczna 2. czerwca 2017 r.

Ukrywanie się przedstawicieli jakichkolwiek służb mundurowych pod szyldem prasy jest praktyką skrajnie nieodpowiedzialną i niedopuszczalną w demokratycznym państwie, w którym wolność słowa i realizacja w praktyce prawa obywateli do rzetelniej i obiektywnej informacji opiera się na wiarygodności i neutralności mediów. Zasada ta nabiera szczególnie istotnego znaczenia w sytuacji konfliktów siłowych.

Naruszanie tej zasady przez funkcjonariuszy państwowych jest niezwykle groźne, ponieważ podważa zaufanie Polaków zarówno do mediów, jak i naszego państwa.

Zarząd Główny SDP

ZOBACZ WIDEO #dziejesiewsporcie: Magiczna akcja a la Zidane

Komentarze (7)
avatar
Losiek
8.06.2017
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Ach ta polityka...
Może na SPORTOWYCH Faktach, kiedyś znajdę dział SPORTOWE - bez POLITYKI. W pozostałych działach możecie pisać te propagandowe głupoty mające dzielić Polaków, ale nie tu. Pols
Czytaj całość
avatar
Grek Zorba
8.06.2017
Zgłoś do moderacji
0
3
Odpowiedz
Znalezione na twitterze: Ostatni raz Legia zamknięty stadion miała 3,5 roku temu po rozróbach z Jagą.Od tej pory 23 razy odpalone piro i 3 razy wyjście na murawę 
avatar
Zbigniew Jarosiewicz
8.06.2017
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Metody iście z PRL-u. Tam też wśród tłumów byli funkcjonariusze służb i aktywiści ORMO, oczywiście incognito. Teraz przebiera się ich za dziennikarzy itp. Różnica jest taka, iż tamtym za taką s Czytaj całość
avatar
pawel92a
8.06.2017
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
"w którym wolność słowa i realizacja w praktyce prawa obywateli do rzetelniej i obiektywnej informacji opiera się na wiarygodności i neutralności mediów. " Przepraszam, gdzie znajdę w Polsce ja Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.