Bayern Monachium zmienił herb. Ma umocnić markę

Działacze Bayernu Monachium przed nadchodzącym sezonem postanowili zmienić herb. Decyzja ta spowodowana jest chęcią wzmocnienia marki. Zmiany są jednak kosmetyczne.

Łukasz Witczyk
Łukasz Witczyk
PAP/EPA
Piłkarskie kluby decydują się na zmiany herbów głównie ze względów marketingowych. Często są to zmiany wręcz rewolucyjne. Tak było w przypadku Juventusu Turyn, który swój tradycyjny herb zamienił na pasy układające się w literę "J".

Na zmianę swojego znaku rozpoznawczego zdecydowali się również działacze Bayernu Monachium. Kibice mogą jednak spać spokojnie. Herb bawarskiego klubu ulegnie drobnej modyfikacji, która będzie dotyczyła głównie kolorystyki.


W nowym logo postanowiono zmienić niebieski odcień na ciemniejszy, a czerwony na bardziej ciepły. Do tego wierzchołek litery "M" jest krótszy, a szachownica w środku herba ma inne kąty.

ZOBACZ WIDEO Robert Lewandowski: Cieszą mnie trzy gole, ale bardziej punkty

Grafik, który współpracuje z Bayernem, przyznał, że zmiany te podyktowane są globalną konkurencją na rynku. Ma to pomóc umocnić markę i zwiększyć jej rozpoznawalność.

Bayern Monachium to najbardziej utytułowany niemiecki klub. Bawarczycy 27-krotnie zdobyli mistrzostwo Niemiec. W ostatnich pięciu latach zdominowali rozgrywki Bundesligi.

Czy piłkarskie kluby powinny zmieniać swoje herby na potrzeby marketingowe?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×