Artur Wiśniewski: Sezon cudów?

Jest takie oklepane już powiedzenie, że "jesteś tak dobry, jak twój ostatni mecz". Gdyby na siłę wcielić je w życie, można by wysnuć logiczny wniosek, że krakowska Wisła faktycznie jest mocnym zespołem (1:0 z Jagiellonią), a Legia Warszawa to już w ogóle ho ho ho (baty wymierzone Cracovii). Nie dajmy się jednak zwieść złudzeniom. Zwycięstwa obu zespołów bardziej wskazują na przeciętny poziom naszej ligi, niż na siłę tych ekip.

Upajanie się historią i snucie jakichś hurraoptymistycznych wizji przyszłości w odniesieniu do Wisły wydaje się być nie na miejscu. Z całym szacunkiem dla tego "dość" zasłużonego klubu piłkarskiego jak na nasze polskie warunki, ale ciężko nie ulec wrażeniu, że Wisła przypomina dziś starą dyszącą lokomotywę, którą zapomniano zmodernizować mimo upływu czasu. Konfucjusz mawiał, że "kto nie umie spoglądać daleko, ten blisko ma kłopoty". Działacze Wisły są wyjątkowo krótkowzroczni.

Tomasz Frankowski ostatnio zaliczył drobną wpadkę podczas rozmowy z dziennikarzami, mówiąc, że jest piłkarzem Wisły. Cała sytuacja wyglądała zabawnie, ale doprawdy ciekaw jestem, czy w Krakowie nie zastanawiają się, czy przypadkiem nie popełniono błędu, nie angażując antycznego "Franka" do zespołu. Nic nie wskazywało na takie odrodzenie "łowcy bramek" po powrocie do Polski, ale w Białymstoku Frankowskiemu zaufano i efekt jest taki, że 34-letni zawodnik w 7 meczach strzelił dla Jagiellonii aż 5 goli.

Atak Wisły to dzisiaj wielki piłkarsko Paweł Brożek, a także wielki wzrostem Beto. Rafał Boguski typowym napastnikiem nie jest i pewnie nie będzie, ale w obliczu deficytu trener Maciej Skorża niekiedy desygnuje go do gry w linii napadu. Wszystkie te roszady oraz inne kombinacje doprowadziły do tego, że Wisła jest na trzecim miejscu w tabeli (!) i traci do prowadzącego Lecha Poznań tylko 3 punkty (!!!).

W Telefonice, głównym sponsorze Wisły, pieniędzmi nie śmierdzą, ale widocznie istnieją jakieś czary mary, by przy minimalnych środkach wyklarować zespół, który będzie się realnie liczyć w walce o mistrzostwo kraju. Ale pytanie, co dalej?

W Warszawie również jesteśmy świadkami jakiegoś magicznego przedstawienia, w którym główny udział biorą sami piłkarze, przyzwyczajeni od dłuższego czasu, że kibice kosztem ich samych prowadzą wojnę z działaczami (czy jak kto woli, działacze prowadzą wojnę z kibicami). Roger Guerreiro, nasz najbardziej brazylijski Polak, powiedział niedawno, że "może warto byłoby zburzyć trybunę i grać w ciszy", skoro i tak nie otrzymuje się wsparcia od swoich sympatyków. Jeśli Legii jakimś cudem uda się zdobyć mistrzostwo, okaże się, że kibice stołecznemu klubowi w istocie wcale nie są potrzebni.

Uzyskane przez Lecha 48 punktów to na chwilę obecną za mało, by móc sobie pozwolić na grę na luzie do końca sezonu. Nasz jedyny godny reprezentant na arenie międzynarodowej także jakimś dziwnym zbiegiem nieprzychylnych okoliczności nie może odskoczyć swoim miernym rywalom, mimo że piłkarsko, organizacyjnie i finansowo bije ich o dwie głowy.

Nasza liga to po prostu jakiś żart, skoro na jej szczycie znajdują się kluby (nie licząc Kolejorza), które wymagają gruntownych wewnętrznych przemian, a mimo to walczą o najwyższe cele.

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.