TVP czeka na mistrzostwa świata. I kolejne rekordy

PAP / Ireneusz Sobieszczuk / Na zdjęciu: Jacek Kurski chwali się nabyciem praw do najważniejszych piłkarskich imprez
PAP / Ireneusz Sobieszczuk / Na zdjęciu: Jacek Kurski chwali się nabyciem praw do najważniejszych piłkarskich imprez

- To będzie dla nas wyjątkowy rok - nie mają wątpliwości w TVP Sport. Telewizja publiczna chwali się rekordami i chce bić kolejne. Na razie przed nią igrzyska olimpijskie i mundial w Rosji, gdzie kłopotów nie brakuje. "Bareja" - mówią w stacji.

Dyrektor TVP Sport Marek Szkolnikowski napisał niedawno na Twitterze: "To był dobry rok: pobiliśmy rekordy dziennego i tygodniowego udziału TVP Sport, odzyskaliśmy Ligę Mistrzów, reprezentację Polski w piłce nożnej, piłce ręcznej i koszykówce. Plany na 2018 są jeszcze bardziej odważne. Będzie się działo!"

A potem doprecyzował, że średni udział TVP Sport w rynku w minionym roku wyniósł 0,37 procent i to drugi taki wynik w historii, o jedną setną gorszy niż w 2014 roku. Wtedy też były igrzyska olimpijskie i mundial w Brazylii. Tyle, że wówczas na piłkarskich mistrzostwach świata reprezentacji Polski nie było.

Teraz drużyna Adama Nawałki w mundialu zagra, a władze TVP liczą, że poszczególne spotkania naszej kadry będzie oglądało nawet po 16-17 mln widzów. Dla porównania, transmisja z ćwierćfinału Euro 2016 Polska - Portugalia zgromadziła prawie 16-milionową widownię, ale publiczność podzieliła się niemal po równo na TVP 1 i stacje Polsatu. Na dziś publiczna mundial ma na wyłączność.

Transmisje z meczów pokaże TVP 1, TVP 2 oraz kanał sportowy. Ten ostatni dziś przegrywa jeszcze z Eurosportem 1 (śr udział 0,58 procent) i Polsatem Sport (0,48 procent). Kluczowy dla jego popularyzacji będzie powszechny dostęp w polskich telewizorach.

Szef TVP Jacek Kurski w trakcie listopadowej, senackiej Komisji Kultury Środków i Przekazu zapowiadał: - Mając poważny kontent chcemy wyjść z zakodowanej TV. I dotrzeć do szerszej publiczności. Upoważnia nas to do rozsądnego zagospodarowania miejsca na MUX (multipleks telewizyjny - dop. red.). Chcemy, żeby Sport TVP HD wszedł na niego w połowie przyszłego roku. Będziemy jeszcze podejmować decyzję, czy będzie to MUX ósmy czy trzeci.

Nieoficjalne szacunki mówią, że gdy tylko TVP Sport stanie się stacją naziemną, to jego oglądalność skoczy nawet czterokrotnie. 

Kurski chce reprezentacyjnej korony

W kwietniu 2016 roku, gdy Jacek Kurski ogłaszał, że w latach 2018-2022 to TVP pokaże wszystkie najważniejsze imprezy piłkarskie i ich kwalifikacje (a co za tym idzie również mecze reprezentacji Polski, bo kończą się mecze towarzyskie i wchodzą do gry nowe rozgrywki - Liga Narodów), dodawał też: - Nie ma wielkiej telewizji bez wielkiej piłki. Futbol w TVP ma wymiar narodowy i polityczny.

Według ówczesnych nieoficjalnych informacji "Gazety Wyborczej" za te prawa zapłacił nawet 300 mln złotych, choć bez mundialu w Rosji i w Katarze, bo te imprezy TVP kupiła już wcześniej.

Prezes w listopadzie ubiegłego roku na senackiej Komisji Kultury Środków i Przekazu wyjaśniał: - To była bardzo trudna decyzja, bo po trzech tygodniach obecności w fotelu prezesa TVP, nie mając gwarancji finansowania ani budżetowego, ani abonamentowego, żeby wziąć udział w przetargu. Podjęliśmy ostrożne ryzyko, zalicytowaliśmy w tym przetargu tak żeby wygrać. Wierząc, że ustawodawca zdąży w ostatniej chwili spiąć to finansowanie. I udało się.

Latem ubiegłego roku TVP dostała od państwowego Banku Gospodarstwa Krajowego kredyt w wysokości 800 mln złotych. Niejako pod zastaw przyszłych pieniędzy z abonamentu. Nowa ustawa abonamentowa, która ma uszczelnić system pobierania opłat, wejdzie w życie dopiero latem.

Tak czy inaczej, TVP wybiera się już na kolejne zakupy. - To też będzie rok przełomowy z kilku innych względów. Na rynku pojawiają się bardzo atrakcyjne prawa, o które mamy zamiar powalczyć. To na pewno piłkarska Ekstraklasa, mecze reprezentacji Polski w siatkówce - zdradza nam Marek Szkolnikowski.

Na wspomnianej listopadowej komisji Jacek Kurski nie ukrywał, że zamierza zdobyć tę "reprezentacyjną koronę". - Reprezentacja piłkarzy nie dość, że dobrze gra, to jeszcze generuje patriotyczne emocje. Buduje rodzaj wspólnoty. Dziś mamy też kadrę koszykarską, piłkarzy ręcznych. Brakuje nam siatkówki. Mamy nadzieję tę koronę zdobyć.

Skok na mundial

Na razie jednak przez sportem w Telewizji Publicznej inne, konkretne wyzwania. Na pierwszy ogień idą igrzyska olimpijskie w Pjongczang. Punkt główny roku, to jednak piłkarskie mistrzostwa świata.

Marek Szkolnikowski: - Teraz będą dwie wielkie imprezy, więc na pewno zapowiada się wyjątkowy rok. Z drugiej jednak strony weźmy taki 2016. Też były igrzyska olimpijskie, a do tego Euro 2016, które de facto przygotowaliśmy w 3 tygodnie (TVP miała jednak sublicencję, całych mistrzostw nie pokazywała - dop WP). Polsat miał na to kilka lat. Dziś zamierzamy zrobić krok technologiczny. Pokazać, że Telewizja Polska idzie z duchem czasu.

W planach jest m.in. grafika 3D, ale również zapraszanie gości znanych na całym świecie. Zwiększy się też produkcja programów około piłkarskich. Szczegóły na razie są jednak tajemnicą.

ZOBACZ WIDEO "Damy z siebie wszystko" #8. Kołodziejczyk: Niesamowity zjazd Krychowiaka. Powinien odejść

Problemów nie brakuje, bo mistrzostwa świata w Rosji są największym wyzwaniem logistycznym w historii. W Brazylii takich odległości do pokonania nie było. W Rosji -na co już w TVP narzekają - trzeba spodziewać się choćby problemów z transportem, bo brakuje bezpośrednich połączeń lotniczych między miastami-gospodarzami. I większość z nich jest z przesiadką w Moskwie.

To nie wszystko. TVP miała już niedawno do czynienia z Rosjanami, bo transmitowała ceremonię losowania grup MŚ. Marek Szkolnikowski: - Nie są zbyt zorganizowanym narodem. To bardzo przychylni i sympatycznie ludzie, ale mam wrażenie, że trzech Polaków zrobiłoby to samo, co 15 Rosjan. Były takie sytuacje, gdy dziennikarze musieli po kilka godzin czekać na akredytacje, a gdy pojawił się błąd, na przykład literówka, to trzeba było wyrabiać nowe dokumenty. Jeden z naszych dźwiękowców na akredytację czekał 2 dni. Albo inna sytuacja. Godzina 14, pełno dziennikarzy czeka, a tu nagle wszyscy idą na przerwę. Pełen Bareja.

Mistrzostwa świata potrwają od 14 czerwca do 15 lipca.

Komentarze (12)
avatar
Pottermaniack
11.01.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
"Futbol w TVP ma wymiar narodowy i polityczny" - powiedział Kurski. I wszystko jasne. W normalnych okolicznościach ten pan odpowiadałby za działania na szkodę spółki. W 2016 telewizja "narodowa Czytaj całość
avatar
Kamil Stań
10.01.2018
Zgłoś do moderacji
3
0
Odpowiedz
Nie ma w tym roku igrzysk w Rosji są w Korei nie poinformowany dziennikarzyno 
avatar
Michał Łukowski
9.01.2018
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Goście znani na całym świecie - haha 
avatar
Wlodzimierz Matuszak
9.01.2018
Zgłoś do moderacji
5
1
Odpowiedz
Nigdy nie wyjdzie Kurski z długów jak nie potrafi odpowiednio ustawić ekipy. N.p Babiarz jako komentator Konkursu 4 skoczni - żenada. Mylił metry z pynktami pynkty za wiatr ujemne z dodatnimi, Czytaj całość
avatar
Hampelek
9.01.2018
Zgłoś do moderacji
6
3
Odpowiedz
TVP ma takie rekordy oglądalności, że bez grubych pożyczek z państwa nie daje sobie rady.
Rekordowe oglądalności to również rekordowe pieniądze z reklam, więc gdzie jest ta kasa? Ja mam płacić
Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.