Eliminacje LE. Michał Kołodziejczyk: Szybka droga w dół (komentarz)

PAP / Leszek Szymański / Na zdjęciu: piłkarze Legii Warszawa
PAP / Leszek Szymański / Na zdjęciu: piłkarze Legii Warszawa

To nie jest wstyd, to jest kompromitacja. Wyścig o żenadę roku nabiera rumieńców. Taki mistrz jak Legia jest obciachem dla całej, jeszcze bardziej obciachowej ligi.

Walka o to, by polski piłkarz nie kojarzył się gospodyni domowej z nieudacznikiem, który kopie się w czoło, trwała wiele lat. To była walka trudna, bo do kopania się w czoło co roku dokładano kolejne cegiełki: branie do kieszeni, niewylewanie za kołnierz czy alergię na wiedzę. W naszym kraju piłkarz zajmował jedno z ostatnich miejsc na liście wymarzonych zięciów. No, chyba że chodziło o kasę, bo ta zawsze musiała się zgadzać.

Dwa lata temu wiele się zmieniło. W Polsce były już nowe i piękne stadiony, ligę pokazywano w sposób efektowny, a Robert Lewandowski był jak Robot Lewandowski - strzelał dla nas, strzelał u Niemców, a Polska na Euro do finału nie doszła tylko dlatego, że nie potrafiła szeroko marzyć. Rok najlepszej ósemki w Europie był też rokiem, kiedy mistrz Polski po dwudziestu latach upokorzeń i poszerzania geograficznej wiedzy dzięki kolejnym egzotycznym blamażom awansował do Ligi Mistrzów.

"Polski piłkarz" znowu brzmiało dumnie, dzieciaki na naszych podwórkach zrzuciły nawet koszulki z Messim na plecach i zamieniły na bardziej swojskie. Piłkarze weszli w świat celebrytów telewizyjnych, bo nasz futbol przestał kojarzyć się ze spoconą twarzą Jana Tomaszewskiego - zaczął z sukcesem szytym talentem, pracą i pewnością siebie, sukcesem docenianym zagranicą. Cieszyły czerstwe żarty, w intelektualne ciuchy przebierano pseudofilozoficzne wynurzenia, nie oburzały dziubki WAG-sów i otwieranie sklepów w dniu przerwy w zgrupowaniu kadry. Krowa zeszła z pola i dojono ją, dopóki dawała mleko. Nikt nie pomyślał, że przy takiej ekspozycji słońca uwielbienia, bez regularnego podlewania pokorą, kiedyś wszystko runie z hukiem.

ZOBACZ WIDEO #dziejesiewsporcie: gwiazdy Man Utd kontra 100 dzieci

Właśnie runęło. Polska na mundialu się skompromitowała, Grzegorz Krychowiak w ostatniej chwili powstrzymał palec, który podsumowywał ostatnie wyniki, Lewandowski w ramach ocieplania wizerunku powiedział w szczerym i prawdziwym wywiadzie, że kupuje warzywa i mięsko, a mistrz Polski najpierw odpadł w eliminacjach Ligi Mistrzów z klubem z Trnavy, który trawę malował na zielono, a teraz przegrał na własnym stadionie z drużyną z Luksemburga, której nazwy nikt w Polsce nie potrafił dobrze wymówić.

W dwa lata wszystko wróciło do smutnej normy. Polski piłkarz wjeżdża na salony, jak dowcipy na imprezach - na sam koniec, gdy trzeba z kogoś się pośmiać i trzeba znaleźć temat, który nikogo nie urazi. Z naszych piłkarzy śmieją się nawet w Luksemburgu, o rywalu z naszego kraju marzą w Andorze i na Wyspach Owczych. PZPN zarządza kryzysowo i ruszą z akcją "Piłka dla wszystkich". Bardzo mi się to hasło podoba. W Polsce piłka jest dla wszystkich, także dla tych bez talentu i ambicji.

Michał Kołodziejczyk

Komentarze (59)
avatar
fightotheend
11.08.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Panie Michale, ma Pan całkowitą rację. Trzeba też zauważyć, że w Polsce nigdy nie było systemu szkolenia młodzieży. W dobie wolnej Europy i dobrobytu mikro-kraje nas dogoniły, ponieważ my się u Czytaj całość
avatar
Mirosław Kamiński
10.08.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Oglądałem dziś mecz ligi angielskiej MU-Leicester. Tam cały czas, przez pełne 90 minut się biega! W Polsce Ci ligowi śmiecio-kopacze, chyba jeszcze nie zrozumieli czego się od nich wymaga za ta Czytaj całość
avatar
Legionista71
10.08.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Niestety na dodatek Legia to chyba jedyny klub w Europie który zamiast zarabiać na grze w LM lub LE traci na karach za psedokibiców 
Eric Getting
10.08.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Tylko, że z zajęć Wychowania Fizycznego w Polsce (w PRL tym bardziej) piłkę nożną wyrugowano, i to jest clou polskiego piłkarskiego analfebytyzmu, redaktorze Kołodziejczyk, o czym stanowczo don Czytaj całość
avatar
Jarek Witkowski
10.08.2018
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
W tym wszystkim pozytywne jest to, że przez następne kilka lat same sukcesy. Dziś wygrana z Luksemburgiem czy Spartkakiem to obowiązek a przez następne kilka lat to znaczący sukces nad groźnym Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.