Kibice Cracovii powiedzieli "dość!" i domagają się zmian. "Każdy to powie, Filipiak niszczy Cracovię!"

WP SportoweFakty / Krzysztof Porębski / Kibice Cracovii podczas meczu ligowego
WP SportoweFakty / Krzysztof Porębski / Kibice Cracovii podczas meczu ligowego

Kibice Cracovii powiedzieli "dość" i domagają się zmian w zarządzie klubu. "Model zarządzania Cracovią wprowadzony przez prezesa Janusza Filipiaka nie sprawdził i najwyższy czas na zmiany" - czytamy w oświadczeniu fanów Pasów.

Przed sobotnim meczem 9. kolejki Lotto Ekstraklasy z Wisłą Płock, notabene 1000. Cracovii w najwyższej lidze, kibice, którzy pojawili się na stadionie przy Kałuży 1, otrzymali ulotki z treścią oświadczenia (jego treść poniżej), pod którym podpisało się stowarzyszenie "Cracovia to MY!".

Z kolei w trakcie samego spotkania kibice Cracovii nie dopingowali piłkarzy, lecz wznosili okrzyki, których adresatem był zarząd klubu. "Każdy to powie, Filipiak niszczy Cracovię", "Tabisz won!, Bałdys won!" - śpiewali fani Pasów, a na płocie oddzielającym boisko od trybun powiesili transparenty o treści: "15 lat frazesów, zero sukcesów. Mamy tego k*** dość!!!", "Quo Vadis, Janusz?" i "Jaki zarząd, takie wyniki".

"Kierując się troską o dobro naszej Cracovii oraz mając na uwadze fakt, że osiąganie sukcesów sportowych jest najważniejszym celem każdego klubu sportowego, protestujemy przeciwko nieudolnemu zarządzaniu MKS Cracovia SSA. (...) Pragniemy zwrócić uwagę na fakt, że korzystne wskaźniki finansowe nie mogą być substytutem dążenia do sukcesu sportowego" - czytamy.

Kibice wystąpili przeciwko Januszowi Filipiakowi, jednemu z najbogatszych Polaków, który finansuje klub od 2002 roku, rok później jego Comarch został współwłaścicielem pięciokrotnych mistrzów Polski, a od 2013 roku do firmy Filipiaka należy 66 proc. akcji klubu. Z kolei w 2004 roku, tuż po wywalczeniu awansu do ekstraklasy, Filipiak mianował się prezesem klubu, zastępując w tej roli Pawła Misiora. Na początku drugiej połowy kibice Cracovii zaprezentowali natomiast swoją najsłynniejszą sektorówkę w kształcie koszulki, ale z małą korektą: logo Comarchu zostało wyraźnie przekreślone.

"Od czasu objęcia fotela prezesa przez prof. Janusza Filipiaka w czerwcu 2004 roku, największym 'sukcesem' Cracovii w rozgrywkach ekstraklasy było dwukrotnie zajęcie czwartego (!) miejsca. Zaledwie raz Cracovia awansowała do grupy mistrzowskiej, za to dwukrotnie zajęła miejsce spadkowe" - przypominają fani i wymieniają, że w czasie prezesury Filipiaka przez klub przewinęło się aż 16 trenerów, a do pierwszej drużyny sprowadzono 200 zawodników.

Za taki stan rzeczy odpowiedzialny jest kompletny brak zrozumienia przez prezesa Janusza Filipiaka oraz wiceprezesa Jakuba Tabisza specyfiki biznesu, jakim jest klub sportowy. Zarząd już piętnasty rok nie potrafi przyjąć do wiadomości, że właściwie prowadzony klub sportowy na poziomie ekstraklasy musi mieć odpowiedni pion sportowy" - podnoszą kibice, zwracając uwagę na to, że Cracovia ma skromny dział skautingu, przez co często zalicza wpadki transferowe.

"Panowie prezesi nie dostrzegają, że 'oszczędności' w postaci braku kompetentnych osób zajmujących się wyszukiwaniem wartościowych zawodników, oznaczają wyrzucanie pieniędzy w błoto, czyli nietrafione transfery, w których to Cracovia jest jednym z liderów ekstraklasy.

Transparent na meczu Cracovia - Wisła Płock
Transparent na meczu Cracovia - Wisła Płock

Nie dostrzegają również różnicy pomiędzy korporacją a klubem sportowym, w którym musi panować atmosfera do osiągania coraz lepszych wyników. Szczególnie na tym polu 'zasłużony" jest pan Tomasz Bałdys. (...) Który do tej pory - przeważnie z panem wiceprezesem Jakubem Tabiszem - często wystawiał klub na publiczne pośmiewisko.

(...)

Można długo jeszcze wymieniać patologie będące codziennością w Cracovii, które uważane są przez obecnych decydentów za normalność, a które to zjawiska na długie lata zszargały opinię naszego klubu jako solidnego i wiarygodnego partnera w środowisku piłkarskim i hokejowym" - czytamy.

W kibicach Cracovii coś pękło akurat teraz, bo w pierwszych ośmiu meczach sezonu 2018/2019 zespół Michała Probierza zdobył tylko trzy punkty, co jest najgorszym startem Pasów w historii.

"Model zarządzania wprowadzony przez prezesa Janusza Filipiaka nie sprawdził się i najwyższy czas na zmiany! Naszym celem jest doprowadzenie do stanu, w którym Cracovią będą zarządzać profesjonaliści, ludzie znający się na swoim fachu, a także mający klub w sercu, a nie tylko w kieszeni" - kończą kibice Cracovii.

ZOBACZ WIDEO Bundesliga: Golkiper Stuttgartu bohaterem. Bronił w niesamowitych okolicznościach [ZDJĘCIA ELEVEN SPORTS]

Komentarze (8)
Mo39
24.09.2018
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Nie wiem po co pisać wypowiedzi ludzi , którzy nie mają zielonego pojęcia o finansowaniu klubu. Oni znają się tylko na robieniu rozrób podczas meczów. Niech kupią Klub od Profesora i i będą o Czytaj całość
avatar
Andreas Hendzel
23.09.2018
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Po co w Krakowie tyle klubów ? rozwiązać i zostawić jeden . 
avatar
14MP 19PP
22.09.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Jak nie gangusy u jednych, to prezes u drugich. Tam chyba jakaś zła żyła wodna biegnie przez Kraków. 
Marcin Derbowski
22.09.2018
Zgłoś do moderacji
3
1
Odpowiedz
Fajnie by bylo zeby odszedl. Cracovia wyladiwalaby w 3 lidze gdzie jej miejsce. Derby z drugim klubem zarzadzanym przez bandytow bylyby niewątpliwie wydarzeniem w 3 lidze. Maczety i po mordach Czytaj całość
avatar
Solejuk
22.09.2018
Zgłoś do moderacji
3
0
Odpowiedz
Domagają się zmian, a jak Filipiak odejdzie to wylądują jak Ruch w II lidze albo jeszcze niżej, bo następnego inwestora (takiego który przynajmniej coś w klub inwestuje) szybko nie znajdą. Dobr Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.