Nowa akademia Legii Warszawa to dla mistrza Polski krok w przyszłość

Newspix / WOJCIECH FIGURSKI / 058sport.pl  / Na zdjęciu: adepci Akademii Legii Warszawa
Newspix / WOJCIECH FIGURSKI / 058sport.pl / Na zdjęciu: adepci Akademii Legii Warszawa

Legia Warszawa zaczyna budowę imponującego kompleksu niedaleko stolicy. Klub w ten sposób wysyła konkurencji jasny sygnał, że chce dominować w kraju na lata.

Wbrew medialnym doniesieniom pacjent żyje i ma się dobrze. Legia Warszawa nie tylko nie zbankrutowała, ale właśnie zaczyna inwestycję wartą ponad 80 milionów złotych.

Mistrz Polski w ten sposób wykonuje skok w nadprzestrzeń. W przeciwieństwie do statków kosmicznych z gwiezdnych wojen, będzie ten skok dość długi i nie tak efektowny. Ale można dziś śmiało powiedzieć, że budowa najnowocześniejszego kompleksu młodzieżowego da bardzo dużo korzyści klubowi z Łazienkowskiej.

Polska piłka jest chora i jest to wiedza powszechna. Niestety, jest to choroba na wielu obszarach, od przaśnego marketingu poczynając, przez drastyczne błędy słabo opłacanych skautów aż do szkolenia młodzieży. W Warszawie ogłoszono właśnie, że na początku kwietnia rozpocznie się budowa akademii młodzieżowej w Książenicach pod Grodziskiem Mazowieckim. Obiekt jest imponujący. Będzie z niego na co dzień korzystała pierwsza drużyna oraz najstarsze roczniki z akademii. A więc już najlepsi z najlepszych, którym uda się dotrzeć do tego etapu selekcji.

ZOBACZ WIDEO "Druga połowa". Sporo wolnych miejsc na PGE Narodowym. Ceny biletów na mecze kadry zbyt wysokie?

Obiekt będzie składał się z 6 boisk, z czego 5 ma murawę naturalną a jedno sztuczną. To ostatnie będzie używane jesienią i zimą. Do tego jest budynek klubowy z Laboratorium Sportowym.

Dlaczego to tak ważne? - Mamy bardzo mocny argument w rozmowach z zawodnikami. Dotychczas nasi konkurenci mogli wykorzystywać argument "infrastruktury" - mówi Jacek Zieliński, dyrektor sportowy Akademii.

Główni konkurenci to Lech Poznań i Zagłębie Lubin, które mają swoje "prawdziwe akademie", a więc takie z boiskami treningowymi czy bursą dla młodych zawodników. Zresztą w Warszawie ludzie futbolu często śmiali się, że nawet małe kluby partnerskie jak choćby Varsovia mają lepszą infrastrukturę niż mistrz Polski. Dlatego Legia przegrała walkę o wiele talentów. W ostatnich latach w klubie zmieniono sposób myślenia, bardzo mocno postawiono na szkolenie najmłodszych piłkarzy a nowa akademia da jasny sygnał wielu zawodnikom, że to już nie jest zabawa, ale "produkcja talentu na masową skalę".

Problem polskiej piłki to technika i rozumienie gry

Zresztą już teraz klub wysyła sygnał, że będzie stawiał na młodych piłkarzy. Swoją szansę dostali Radosław Majecki, Mateusz Wieteska i Sebastian Szymański. Kilku innych piłkarzy szuka szczęścia w klubach w całej Polsce, z legijnym znakiem jakości jest im znacznie łatwiej.

- Wcześniej nasi zawodnicy przemieszczali się po Warszawie, mieliśmy kilka lokalizacji, spędzali trochę czasu w środkach transportu miejskiego. Teraz wszystko będzie w jednym miejscu, będzie więc znacznie lepsza koordynacja drużyn - mówi Zieliński.

Wiele lat temu w producenta młodych piłkarzy zamienił się Lech Poznań, dzięki czemu zarabia dziś w miarę regularnie na sprzedaży zawodników. W ostatnich latach w świat pojechali tacy piłkarze jak: Jan Bednarek, Dawid Kownacki czy Karol Linetty a w kolejce czekają kolejni młodzi zawodnicy.

Legia po słynnym roczniku 92 przestała produkować talenty. A ostatecznie i tamten rocznik okazał się niewypałem. Zawodnicy tacy jak Dominik Furman czy Rafał Wolski nie zrobili karier na miarę możliwości. W ostatnich latach klub raczej budował zespół na tu i teraz. Było efektownie, ale i drogo. Rzeczywistość na rynku piłkarskim jest jednak dość brutalna. Dziś klub z mniejszego kraju, a Polska pod względem piłkarskim jest mniejszym krajem, nie ma szans nawiązać rywalizacji z potentatami. Głównie ze względu na różnicę wpływów z praw telewizyjnych. Dlatego wiele klubów, nawet znacznie większych niż Legia, poszło drogą produkcji handlu. I dziś zarabiają fortunę, stabilnie funkcjonująca rynku.

Dlaczego jedni młodzi piłkarze się przebijają do wielkiej piłki a inni przepadają -mówi trener Legii

- Musimy się rozwijać i to szybciej niż inni, bo jesteśmy zacofani i mamy sporo do nadrobienia. I nie mówię o krajach Top 5, ale o tych z następnej piątki. Najważniejsze, że mamy możliwości, by szybko skrócić ten dystans. Jest przecież w Polsce pula talentów wynikająca z naszej populacji, charakteru czy determinacji. Możemy więc dołączyć do stawki, która nam uciekła, ale potrzebne są działania na szerszą skalę, potrzebne są pieniądze. Koszt ośrodka to 80-90 mln zł. A to tylko nasz ośrodek. To kwoty duże, ale jeśli chcemy doskoczyć do najlepszych, te kwoty muszą być o wiele większe - mówi Dariusz Mioduski, właściciel klubu.

- Nie patrzę tylko na dziś, ale również na to, co chcę widzieć za dziesięć lat. To będzie inna Legia. To kwestia struktury, funkcjonowania i stworzenia mentalności, która wyniesie nas do topowej czołówki 50 klubów - dodaje.

Każdy, kto chce zobaczyć, jak grają największe talenty ze szkoły Legii Warszawa, może przyjść w weekend na stadion Victorii Sulejówek. Miejscowy klub (wraz z SEMPemUrsynów) organizuje turniej, w którym wezmą udział najlepsi 13-latkowie z kraju. Terminarz TUTAJ.

Komentarze (5)
avatar
Grzegorz Firsof
29.03.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Nie budują od 4 lat bo zaczynają budowę w kwietniu ,4lata szukali lokalizacji.Trzeba wiedzieć co się pisze! 
avatar
Karol Judycki
28.03.2019
Zgłoś do moderacji
0
2
Odpowiedz
Od 4 lat ja budują i zbudować nie mogą więc spokojnie z 2020 
avatar
Karol Judycki
28.03.2019
Zgłoś do moderacji
0
2
Odpowiedz
Zanim to zbudują to już nie będzie taki nowoczesny 
avatar
Trzygrosz54
28.03.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Nie znoszę sformułowań typu :"Producent młodych piłkarzy, talentów itp". To takie odczłowieczenie , odbieranie godności. W cały taki proces ,począwszy od naboru,poprzez systemy treningowe,rozmo Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.