Premier League: Manchester City czy Liverpool? Finał walki o mistrzostwo, możliwy dodatkowy mecz!

Getty Images / Dean Mouhtaropoulos/Bongarts / Na zdjęciu: piłkarze Manchesteru City
Getty Images / Dean Mouhtaropoulos/Bongarts / Na zdjęciu: piłkarze Manchesteru City

Kto mistrzem Anglii? - to już ostatnie pytanie jeśli chodzi o obecny sezon Premier League. Wszystko wyjaśni się w niedzielę, choć wcale nie musi tak być, a w jednym przypadku możliwy jest nawet dodatkowy mecz!

Przed finałem zmagań w lepszej sytuacji jest Manchester City, który wyprzedza Liverpool o jeden punkt. Jeśli więc wygra na wyjeździe z Brighton and Hove Albion, wynik "The Reds" przestanie go interesować. Ci zaś podejmą Wolverhampton Wanderers. Ekipa Juergena Kloppa zdobędzie tytuł tylko jeśli na The Amex Stadium "Mewy" zdołają zatrzymać aktualnego lidera.

Liverpool ma aktualnie gorszą różnicę bramek od głównego rywala (o cztery trafienia), dlatego musi na finiszu zgromadzić więcej punktów (bilans spotkań bezpośrednich nie ma w Premier League znaczenia). W przeciwnym wypadku będzie klasyfikowany niżej.

Jakie rozstrzygnięcia mogą doprowadzić do dodatkowego meczu?

Przepisy przewidują, że jeśli na koniec rozgrywek dwie drużyny będą mieć taki sam dorobek punktowy i identyczny bilans bramek (zarówno różnicę, jak i liczbę zdobytych oraz straconych), a stawką są mistrzostwo, europejskie puchary bądź spadek, wówczas konieczne jest rozegranie dodatkowego meczu.

ZOBACZ WIDEO "Druga połowa". Finał Pucharu Polski rozczarował. "Mecz nie był fenomenalny, a otoczka pozostawia dużo do życzenia"

Dziś Manchester City ma bilans 91:22, a Liverpool 87:22. Jeśli więc zespół Pepa Guardioli przegra z Brighton and Hove 0:4, a na Anfield padnie remis 4:4, to obaj kandydaci do tytułu będą mieć tyle samo "oczek" (po 95) i bilans goli 91:26. Właśnie wtedy Premier League zorganizuje im dodatkową potyczkę na neutralnym terenie.

->Liga Europy 2019. Chelsea FC w finale! Eintracht odpadł po rzutach karnych

Wszystkie inne rozstrzygnięcia angielskiej elicie już zapadły. Miejsce w pierwszej czwórce (gwarantujące udział w Lidze Mistrzów) wywalczyły Chelsea i Tottenham, w Lidze Europy zaś zagrają Arsenal i Manchester United, przy czym "Kanonierzy" mogą uratować Champions League, jeśli wygrają finał Ligi Europy (tam ich rywalem będzie ekipa Maurizio Sarriego).

Do Championship spadają Cardiff City, Fulham FC oraz Huddersfield Town.

Bezpośredni awans do Premier League wywalczyły Norwich City oraz Sheffield United, natomiast w barażach zobaczymy Leeds United Mateusza Klicha, West Bromwich Albion, Aston Villę i Derby County.

->Liga Mistrzów 2019. Premie dla Tottenhamu i Liverpoolu przekroczyły 100 mln euro

Komentarze (6)
lewybdg
12.05.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
wie ktoś może co w przypadku gdy arsenal przegra w LE, a chelsea ma awans poprzez ligę do LM? tzn. że chelsea ma awans przez lige i za zwycięstwo w LE. czy wówczas w LM gra 5 zespół w lidze ang Czytaj całość
edzio561
12.05.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Co za pierdoly wtedy sie liczy bilans bramek bezpośredni pomiędzy tymi druzynami 
avatar
Włókniarz 1946
12.05.2019
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Man. City może być pierwszym klubem od dekady który obroni tytuł Mistrza Anglii.
Spurs jeszcze teoretycznie mogą wypaść po za 4...
To jest bardziej prawdopodobne od... dodatkowego meczu panie r
Czytaj całość
avatar
thalek
12.05.2019
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Wszystkie już zapadły?
A co w przypadku porażki Tottenham 0:4 z Everton I takiej samej wygranej Arsenal z Burnley. Dalej Koguty są na 4? 
avatar
kiler 1
12.05.2019
Zgłoś do moderacji
2
2
Odpowiedz
Dodatkowy mecz,co za bzdury.... 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.