Lufthansa jest głównym sponsorem Pucharu Niemiec od 2008 roku. Od tego czasu rozgrywki zyskały niezwykłą popularność i stały się główną atrakcją oprócz Toyota-Handball Bundesligi. Zeszłoroczna transmisja z Final Four pokazywana była w ponad 50 krajach.
Lufthansa Final Four rozgrywany jest w jeden z weekendów na przełomie kwietnia i maja. Spotkania odbywają się przez dwa dni - w sobotę rozgrywane są mecze półfinałowe, a w niedzielę finał.
Oprócz umieszczenia swojej nazwy w finałowym etapie rozgrywek Pucharu Niemiec, Lufthansa zapewniła sobie wiele innych korzyści. Najważniejszą z nich jest korzystanie z ekskluzywnych i popularnych powierzchni reklamowych oraz banerów. Ponadto Lufthansa przejęła pod swój patronat prowadzenie pomiarów prędkości rzutów w trakcie spotkań.
Tegoroczny turniej Lufthansa Final Four rozegrany zostanie 7 i 8 maja w hali O2-World (dawna Color Line Arena) w Hamburgu. Spotkania półfinałowe i finał transmitowane będą na żywo w niemieckim kanale Sport1 (dawniej DSF). Tytułu broni ekipa HSV Hamburg.