Garść statystyk przed Final4 Ligi Mistrzów. Ivan Cupić z szansą na wielki wyczyn

WP SportoweFakty / Tomasz Fąfara / Na zdjęciu: Ivan Cupić
WP SportoweFakty / Tomasz Fąfara / Na zdjęciu: Ivan Cupić

Ivan Cupić może stać się jednym z kilku graczy, którzy co najmniej trzy razy z rzędu wygrali Ligę Mistrzów. Jego Vardar Skopje natomiast spróbuje obronić tytuł jako trzeci zespół w historii.

Mistrzowie Macedonii są, obok PSG, głównymi faworytami do zwycięstwa w Kolonii. Jeśli sięgną po trofeum, to znajdą się w europejskiej elicie. Od czasu powstanie Ligi Mistrzów (sezon 1993/94) tytuł utrzymały tylko FC Barcelona Lassa (aż cztery razy!) i Ciudad Real (2008-09, z Tałantem Dujszebajewem na ławce).

Dla Ivana Cupicia turniej finałowy będzie okazją do trzeciego triumfu z rzędu. W XXI wieku nie dokonał tego nikt. Poprzednie seryjne zwycięstwa były udziałem całkowitych dominatorów lat 90., Barcelony. W barwach Blaugrany sześć razy z rzędu wygrywali bramkarz Tomas Svensson, Enric Masip, Inaki Urdangarin, pięciokrotnie Antonio Carlos Ortega, Rafael Guijosa i współrekordziści wszech czasów pod względem zwycięstw, Andrei Xepkin i David Barrufet (w sumie siedem wygranych). Po cztery tytuły z rzędu zdobyli Mateo Garralda i Xavier O'Callaghan.

Gospodarze drugi rok czekają na swojego reprezentanta. W ćwierćfinale odpadły THW Kiel i SG Flensburg-Handewitt, za to francuscy kibice będą trzymać kciuki aż za trzy zespoły. Takiej sytuacji w historii Ligi Mistrzów jeszcze nie było.

Może zatem dojść do francuskiej rywalizacji w finale. Byłby to ósmy taki przypadek w dziejach rozgrywek. Ostatnio decydujące spotkania zdominowali Niemcy w sezonie 2013/14 (Flensburg - THW Kiel).

Dwóch uczestników Final4 zagra o swój pierwszy triumf. Najlepszy wynik PSG to druga lokata sprzed roku, natomiast Nantes debiutuje w Kolonii. Vardar broni tytułu z zeszłego sezonu, a Montpellier wróciło na salony po 14 latach. W 2003 roku pokonało w dwumeczu Portland San Antionio. Po parkiecie biegał wówczas Michael Guigou, który także tym razem wyjdzie na boisko. Na ławce Montpellier siedział Patrice Canayer, niezmiennie prowadzący klub od 23 lat.

Zresztą tylko jeden ze szkoleniowców uczestników nie zaznał smaku zwycięstwa - Thierry Anti z Nantes. Trener PSG Zvonimir Serdarusić doprowadził THW Kiel do sukcesu w 2007 roku, a Raul Gonzalez wygrał rok temu.

O swój czwarty tytuł powalczy gwiazdor PSG, Nikola Karabatić. Przy osiągnięciach Barcelony z lat 90. nie robi to aż tak wielkiego wrażenia, ale Francuz może dokonać tego w czwartym klubie. Wcześniej zwyciężył z Montpellier, Barceloną i THW Kiel. Jeśli tego dokona, będzie jedynym takim szczypiornistą w historii.

ZOBACZ WIDEO Boniek nie zmienia zdania o racach. "Są bezpieczne. Niebezpieczni są ludzie"

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.