15 marca w hotelu Hilton w Warszawie, podczas Gali Sport Biznes Polska, Superliga sp. z o.o. otrzymała nagrodę w kategorii "Transformacja Cyfrowa" w 2021 roku. Organizacja zarządzająca rozgrywkami najwyższego szczebla piłki ręcznej została doceniona m.in. za wdrożenie szeregu rozwiązań technologicznych i innowacji w ramach rozgrywek PGNiG Superligi Mężczyzn i PGNiG Superligi Kobiet.
Wśród najważniejszych projektów 2021 roku doceniono m.in. aplikację mobilną rozgrywek z elementami grywalizacji, wirtualne biuro prasowe, wprowadzenie jednolitego standardu transmisji meczów w ramach usługi OTT, nowe formaty komunikacyjne w mediach społecznościowych oraz finalne prace nad jednolitą platformą www dla klubów i projektami fan engagement.
- Cyfryzacja, za którą otrzymaliśmy nagrodę, jest w strategii Superligi jednym z kluczowych elementów rozwoju obu lig. Inwestycje w nowe technologie są niezwykle istotne w podnoszeniu poziomu komunikacji z kibicami, przeżywania przez nich widowiska sportowego i efektywnej realizacji umów sponsorskich. Dlatego bardzo się cieszę, że nasza praca w tym ważnym obszarze została doceniona - powiedział Piotr Należyty, prezes zarządu Superligi Sp. z o.o.
- Należą się tu ogromne podziękowania dla całego zespołu Superligi, klubów występujących w PGNiG Superlidze oraz PGNiG Superlidze Kobiet oraz naszych partnerów. Całe środowisko włożyło ogrom wysiłku, by wdrożyć nowe projekty cyfrowe, które będą niezwykle ważnym motorem napędowym dla naszego rozwoju w kolejnych latach. Już wkrótce będziemy oddawali do użytku kolejne rozwiązania w zakresie nowych technologii, jeszcze bardziej podnosząc poziom cyfryzacji ligowej piłki ręcznej - dodał.
Gala SBP odbyła się w ramach III Kongresu Sport Biznes Polska, będącego największym wydarzeniem integrującym branżę sportową i biznesową w Europie Środkowo-Wschodniej. Nagrody Sport Biznes Polska przyznano osobom, markom i organizacjom stawiającym w swojej działalności przede wszystkim na rozwój, popularyzację czy wprowadzanie innowacji w świecie sportu i biznesu. Głównym założeniem plebiscytu jest skupienie uwagi na konkretnych działaniach, projektach i wyrównywanie szans pretendentów do zwycięstwa.
Łącznie, nominacje we wszystkich kategoriach otrzymały 220 podmioty z których wyłoniono zwycięzców w 16 kategoriach. Finalistów, a następnie zwycięzców Nagród Sport Biznes Polska, wyłoniła Kapituła złożona ze specjalistów zajmujących się marketingiem sportowym oraz przedstawicieli świata nauki i mediów.
Czytaj także:
Pierwsza weryfikacja w kadrze
Wypadek zawodniczek polskiego klubu
ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: zimowa wyprawa żony skoczka. I to nie byle jaka!