"Niebieska seria" w PGNiG Superlidze. To ważny przekaz

"Niebieska seria" niesie ze sobą ważny przekaz. Kluby grające w PGNiG Superlidze oraz PGNiG Superlidze Kobiet przyłączyły się do budowania świadomości społecznej na temat autyzmu.

Małgorzata Boluk
Małgorzata Boluk
PGNiG Superliga zorganizowała Materiały prasowe / PGNiG Superliga / PGNiG Superliga zorganizowała
W sobotę 2 kwietnia będziemy obchodzić Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Jego przesłaniem jest podnoszenie świadomości społecznej o problemach osób zmagających się z tym schorzeniem. W edukację społeczeństwa w tym zakresie włączyła się także Superliga sp. z o. o., która we współpracy ze stowarzyszeniem "Zobaczyć Lili", zorganizowała "Niebieska serię".

"W każdej z hal, w której odbędą się mecze, zostaną zorganizowane specjalne punkty informacyjne, przygotowane przez lokalne fundacje związane z autyzmem. Obsługa stanowisk będzie dystrybuować materiały promocyjne, edukować oraz odpowiadać na pytania kibiców dotyczące schorzenia" - czytamy w komunikacie prasowym na oficjalnej stronie rozgrywek.

- Wiemy, że dzięki wczesnemu wykryciu tej przypadłości (około 2-5 roku życia), jest szansa na relatywnie normalne życie dla dzieci i ich rodzin. Istotne jest rozumienie zjawiska również przez przyszłych rodziców, ponieważ zaburzenia ze spektrum autyzmu dotyczy aż około jednego procenta społeczeństwa. Najistotniejsze jest rozpowszechnienie wiedzy, ponieważ jest ona szansą dla wielu dzieci. Takie idee jak "Niebieska Seria" skutecznie zwrócą powszechną uwagę na problem. Liczymy, że dzięki takim akcjom Światowy Dzień Świadomości Autyzmu będzie szeroko obchodzony w Polsce, a za nami w ślad ruszą kolejne kraje - mówi Paweł Masierak, dyrektor stowarzyszenia "Zobaczyć Lili".

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: niespodziewana scena na treningu Nadala. Co za gest!

Zawodniczki i zawodnicy oraz sztaby szkoleniowe zespołów występujących w PGNiG Superlidze i PGNiG Superlidze Kobiet wyjdą na parkiet w specjalnie przygotowanych koszulkach z hasłem "Zobaczyć Lili". Akcja będzie promowana podczas transmisji meczów w TVP Sport oraz Emocje.TV, a także w mediach cyfrowych rozgrywek i zaangażowanych klubów.

- Tematy społeczne są ważne dla Superligi - nie ukrywa Maciej Turchan, PR Manager Superligi sp. z o.o. - Staramy się wspierać inicjatywy dotyczące zdrowia, bezpieczeństwa czy innych ważnych obszarów życia społecznego. Teraz przyszedł czas na szerzenie świadomości na temat autyzmu. Środowisko piłki ręcznej w Polsce jest liczne i już niejednokrotnie pokazało, że chętnie włącza się w ważne inicjatywy. Tutaj wszyscy gramy do jednej bramki. Każdy kibic, który dzięki akcji, otworzy swoje oczy i serce na osoby z autyzmem, przyczyni się do budowania dla nich lepszego jutra - kończy.

---> Znakomita Żaneta Lipok. Młyny Stoisław Koszalin dopięły w końcu swego
---> Głośne nazwisko znowu w Chrobrym

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×