Fantastyczna jazda Kubicy niewygodna dla organizatora WRC?

Zakończył się już Rajd Monte Carlo. Niestety, Robert Kubica go nie ukończył, ale dla polskich kibiców był bohaterem. Jednak dlaczego nie został doceniony przez organizatora cyklu WRC?

W tym artykule dowiesz się o:

Polski kierowca, ponownie jak rok temu znów zaskoczył. Robert Kubica w pierwszym rajdzie sezonu wygrał OS. W sumie w tegorocznym Rajdzie Monte Carlo zwyciężył na czterech oesa oraz dwukrotnie był drugi. Popis swoich umiejętności krakowianin dał na OS 10 - Lardier-et-Valença, który miał długość 51,70 km. Pokonał najlepszych kierowców świata o pół minuty. Prawdziwy majstersztyk, zachwalali Kubicę dziennikarze motoryzacyjni z całego świata.
[ad=rectangle]
Jednak żeby nie było za pięknie, to spory minus należy się organizatorowi cyklu WRC. O fantastycznych wynikach i wygranych oesach Polaka dowiadywaliśmy jedynie z polskich mediów lub oficjalnego livetimingu. Przejazdów załogi (a nawet wypadków) Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka na próżno szukać w oficjalnych podsumowaniach. Raczej zobaczymy jedynie przejazdy mistrzów świata - Sebastiena OgieraSebastiena Loeba oraz innych kierowców, którzy jeżdżą w fabrycznych teamach, a nie w prywatnych.

Gdy Robert Kubica zostawiał w pokonanym polu najlepszych kierowców świata, to promotor cyklu WRC nawet nie wyświetlał pozycji Polaka, ani jego czasu. Po prostu nie pokazano wtedy tabeli z wynikami OS ani klasyfikacji generalnej. Do tej pory zawsze takie dane były publikowane.

Również na oficjalnym fanpage WRC na Facebooku na próżno szukać jakichkolwiek informacji o doskonałych wynikach Polaka. Dlaczego tak się działo?

Robert Kubica w Rajdzie Monte Carlo / fot. p1sportsmedia.com
Robert Kubica w Rajdzie Monte Carlo / fot. p1sportsmedia.com

Robert Kubica w tegorocznym sezonie korzysta z opon Pirelli. Reszta stawki ma mieszanki od Michelin. To właśnie to logo znajduje się na każdych materiałach wideo oraz w tabeli z czasami kierowców. Po prostu znak firmowy Pirelli nie miał prawa pojawić się na materiałach z Rajdu Monte Carlo. Dopiero na oficjalnym podsumowaniu OS 11-12 mogliśmy zobaczyć kilkusekundowy fragment, na którym pojawiła się Fiesta oraz krótka wzmianka o Kubicy.

Na odpowiedź polskich kibiców nie musieliśmy długo czekać. Oficjalny fanpage WRC został wręcz "zaatakowany" wpisami odnoszących się do Roberta Kubicy i jego wspaniałych wyników. Internauci wklejali również logo Pirelli w swoich komentarzach.

Całą sytuację doskonale podsumował polski dziennikarz motoryzacyjny Mikołaj Sokół na swoim profilu na portalu społecznościowym. Miejmy nadzieję, że ta sytuacja nie powtórzy się już na kolejnej imprezie - Rajdzie Szwecji.

Post użytkownika Sokolim Okiem.
Komentarze (17)
avatar
kawasaki14
25.01.2015
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Śmiecie z WRC nie napisały nic o Kubicy poza tym, ze mu opona walnęła. Przypadek? Kubica jeździ na Pirelli, a sponsorem WRC jest Michelin. 
avatar
Kukuryku
25.01.2015
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Robert jest fenomenalny! Jedzie w prywatnym teamie i niszczy najlepszych z teamów fabrycznych! Szacunek, powodzenia i oby tak dalej. A co do tej sytuacji z Pirelli to przez to, że nie pokazywal Czytaj całość
avatar
Fives75
25.01.2015
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
No Suprise. To jak w TdF lub TdP. wszyscy pokazują wyścig zawodowców i w dupie mają że jest TdF amatorów,kobiet,dzieci i smieci. 
Kaczor Falubaz
25.01.2015
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
PIRELLI PIRELLI PIRELLI Robert powodzenia a tym trollom w "garniturach" drążek w gardło PIRELLI PIRELLI PIRELLI!;) 
avatar
Gemini
25.01.2015
Zgłoś do moderacji
1
10
Odpowiedz
0 punktów - 0 pokazywania. Mogliby zrobić z niego "bohatera tragicznego", ale to bez sensu 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.