Frekwencja w PlusLidze: Ponad 410 tysięcy widzów na meczach fazy zasadniczej

WP SportoweFakty / Iza Zgrzywa / Ergo Arena
WP SportoweFakty / Iza Zgrzywa / Ergo Arena

We wtorek oficjalnie zakończyły się zmagania w fazie zasadniczej PlusLigi. 182 mecze oglądało z trybun ponad 410 tysięcy kibiców. To o około pięć tysięcy więcej niż przed rokiem.

W ostatniej serii spotkań hale ligi mistrzów świata odwiedziło blisko 17 tysięcy widzów. W połączeniu ze średnią 2412 osoby na spotkanie, statystyka ta jest jedną z lepszych w całym sezonie.

Najwięcej sympatyków siatkówki w 26. kolejce zjawiło się w Gdańsku, gdzie krótkie trzysetowe starcie wicemistrza kraju z mistrzem (0:3) z perspektywy trybun w Ergo Arenie oglądało ponad 5100 kibiców. To rezultat podwyższający średnią widzów na meczach w Trójmieście.

Poza Gdańskiem, przynajmniej dwa tysiące krzesełek zapełnionych było również w Bełchatowie, Lubinie, Bydgoszczy oraz Kędzierzynie-Koźlu. Wszystkie te miasta zajmują miejsca od trzeciego do szóstego w naszym zestawieniu najlepszych średnich frekwencji na mecz po trzynastu rozegranych meczach (we własnych halach).

Potwierdziły się nasze prognozy co do frekwencji w 25. serii spotkań, która dokończona została w miniony wtorek. Tylko 1400 kibiców zawitało na mecz Lotosu Trefla z MKS-em Będzin, co oznacza, że ta rozgrywana w dni robocze kolejka była najsłabiej obsadzona na trybunach spośród wszystkich. Siedem meczów oglądało tylko 12950 widzów, co daje średnią 1850 osób na mecz.

Ergo Arena to najliczniej wypełniona hala w ostatniej serii spotkań
Ergo Arena to najliczniej wypełniona hala w ostatniej serii spotkań

Frekwencja na meczach 26. kolejki PlusLigi:

Lotos Trefl Gdańsk - Asseco Resovia Rzeszów 5 180 widzów
PGE Skra Bełchatów - BBTS Bielsko-Biała 2 700 widzów
Cuprum Lubin - Cerrad Czarni Radom 2 300 widzów
AZS Politechnika Warszawska - AZS Częstochowa 1 100 widzów
Łuczniczka Bydgoszcz - MKS Będzin 2 000 widzów
ZAKSA Kędzierzyn-Koźle - Indykpol AZS Olsztyn 2 750 widzów
Jastrzębski Węgiel - Effector Kielce 853 widzów

Zaległy mecz 25. kolejki PlusLigi:

Lotos Trefl Gdańsk - MKS Będzin 1 400 widzów

Łącznie na trybunach w 25. kolejce PlusLigi: 12 950 widzów
Średnio jeden mecz 25. kolejki PlusLigi obejrzało: 1 850 widzów

Łącznie na trybunach w 26. kolejce PlusLigi: 16 883 widzów
Średnio jeden mecz 26. kolejki PlusLigi obejrzało: 2 412 widzów
Łącznie na trybunach PlusLigi w sezonie 2015/2016: 410 020 widzów
Średnio mecz na trybunach PlusLigi w sezonie 2015/2016 obejrzało: 2 253 widzów

Zestawienie frekwencji w sezonie 2015/2016 z podziałem na miasta (wg średniej):

MiastoLiczba meczówŁącznie w sezonieŚrednia na mecz
Rzeszów 13 54 517 4 194
Gdańsk* 13 43 164 3 320
Bydgoszcz 13 35 892 2 761
Kędzierzyn-Koźle 13 35 655 2 743
Bełchatów 13 33 500 2 577
Lubin 13 32 573 2 506
Kielce** 13 27 500 2 115
Warszawa*** 13 26 050 2 004
Jastrzębie-Zdrój 13 23 439 1 803
Olsztyn 13 22 830 1 756
Częstochowa 13 22 400 1 723
Bielsko-Biała 13 18 650 1 435
Radom 13 17 250 1 327
Sosnowiec (Będzin) 13 16 600 1 277

* Lotos Trefl mecz 8. kolejki rozegrał w hali 100-lecia Sopotu, a mecz 18. kolejki w hali Gdynia Arena
**Czterokrotnie Effector (6., 16., 18. i 22. kolejka) swój mecz w roli gospodarza zagrał w hali "Pod Basztami" w Chęcinach
*** Trzy spotkania (15., 21. i 23. kolejka) AZS Politechnika Warszawska rozegrał w Hali Torwar

Wszystkie dane pochodzą z oficjalnych raportów meczowych

Zobacz wideo: #dziejesiewsporcie: skandaliczna decyzja sędziego. "Okradł" drużynę z pięknego gola [i]

Źródło: WP SportoweFakty [/i]

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.