Frekwencja w Orlen Lidze: środa nie zachęca

5480 widzów - tylu właśnie przyszło... razem na wszystkie siedem spotkań ósmej kolejki Orlen Ligi. To zdecydowanie najsłabszy wynik w tym sezonie.

W tym artykule dowiesz się o:

Tylko w jednym spotkaniu udało się przekroczyć 750 osób na trybunach. Miało to miejsce na najciekawszym pojedynku kolejki, w Hali "Centrum" w Dąbrowie Górniczej, gdzie Tauron MKS pokonał po tie-breaku Budowlanych Łódź. To pozwoliło klubowi z Zagłębia wskoczyć na piąte miejsce w naszym zestawieniu średniej frekwencji na jeden mecz Orlen Ligi w tym sezonie.

Pozostałe spotkania w świetle prawa można określić jako "imprezy sportowo-rekreacyjne", ponieważ nie zgromadziły nawet tysiąca kibiców na trybunach. Ze względu na charakterystykę obiektu, nie kłuło to w oczy w Hali 100-lecia Sopotu, gdzie obecność 750 osób na meczu Atomu Trefla z Developresem SkyRes oznacza wypełnienie obiektu niemal w połowie. Lecz w kilkunastotysięcznej Atlas Arenie frekwencja na tym samym poziomie podczas meczu ŁKS-u Commercecon z Pałacem Bydgoszcz sprawiła, że puste krzesełka były zdecydowanie bardziej zauważalne niż kibice.

W Orlen Lidze czekają nas jeszcze trzy środowe kolejki. Na ich tle można będzie jeszcze trafniej ocenić, jak sympatycy siatkówki podchodzą do tego terminu meczowego. Następne granie w trzeci dzień tygodnia czeka siatkarki już 7 grudnia. Wyjątkiem będzie jedynie starcie ŁKS-u Commercecon z Developresem SkyRes Rzeszów, gdyż w 10. kolejce terminarz skojarzył razem domowe mecze zarówno beniaminka i Budowlanych Łódź.

Frekwencja na meczach 8. kolejki Orlen Ligi:

Atom Trefl Sopot - Developres SkyRes Rzeszów 750 widzów
KSZO Ostrowiec Świętorzyski - Legionovia Legionowo 630 widzów
ŁKS Commercecon Łódź - Pałac Bydgoszcz 750 widzów
Giacomini Budowlani Toruń - Chemik Police 650 widzów
Impel Wrocław - Polski Cukier Muszynianka Enea Muszyna 500 widzów
Tauron MKS Dąbrowa Górnicza - Budowlani Łódź 1700 widzów
BKS Profi Credit Bielsko-Biała - PTPS Piła 500 widzów

Łącznie na trybunach podczas 8. kolejki: 5 480 widzów
Średnio jeden mecz 8. kolejki obejrzało:
783 widzów

Łącznie na trybunach Orlen Ligi w sezonie 2016/17:
 71 368 widzów
Średnio na mecz w sezonie 2016/17:
1 274 widzów

Zestawienie frekwencji w sezonie 2016/17 z podziałem na miasta (wg średniej):

MiastoŁącznie w sezonieLiczba meczówŚrednio na mecz
Łódź - Budowlani 9 993 4 2 498
Szczecin* 8 212 4 2 053
Łódź - ŁKS 8 050 4 2 013
Wrocław 6 500 4 1 625
Dąbrowa Górnicza 6 800 5 1 360
Rzeszów 4 000 3 1 333
Legionowo 2 600 2 1 300
Bydgoszcz 3 290 3 1 097
Piła 2 990 3 997
Sopot** 4 600 5 920
Ostrowiec Świętokrzyski 3 640 4 910
Toruń 4 443 5 889
Bielsko-Biała 3 800 5 760
Muszyna 2 450 5 490

* - Chemik Police rozgrywa swoje mecze w hali w Szczecinie

** - Atom Trefl Sopot mecz z PTPS-em Piła (2. kolejka) rozegrał w Ergo Arenie, zaś pozostałe - w Hali 100-lecia Sopotu

W tabeli została uwzględniona frekwencja na meczach Budowlanych Łódź i ŁKS-u Commercecon Łódź. Choć to zespoły z jednego miasta, frekwencja na ich spotkaniach domowych liczona jest oddzielnie.

TOP 10 meczów Orlen Ligi z najlepszą frekwencją w sezonie 2016/2017:

Lp.MeczKolejkaLiczba widzów
1. ŁKS Commercecon Łódź - Budowlani Łódź 4. 4 750
2. Budowlani Łódź - Impel Wrocław 7. 2 996
3. Budowlani Łódź - Legionovia Legionowo 1. 2 850
4. Chemik Police - BKS Profi Credit Bielsko-Biała 7. 2 830
5. Impel Wrocław - KSZO Ostrowiec Św. 1. 2 300
6. Budowlani Łódź - KSZO Ostrowiec Św. 3. 2 247
7. Developres SkyRes Rzeszów - Chemik Police 4. 2 000
8. Budowlani Łódź - BKS Profi Credit Bielsko-Biała 5. 1 900
8. Impel Wrocław - Tauron MKS Dąbrowa Górnicza 6. 1 900
10. Chemik Police - Legionovia Legionowo 3. 1 897

Wszystkie dane liczbowe pochodzą z oficjalnych raportów meczowych

ZOBACZ WIDEO Ireneusz Mazur: Nigdy nie ma dobrego czasu na zmianę trenera

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.