Marketingowe przeboje tygodnia: pod znakiem rozrywki - czaty, bitwy i tańce

WP SportoweFakty / Tomasz Kudala / Na zdjęciu: Trefl Gdańsk, zwycięzcy Pucharu Polski Mężczyzn 2018
WP SportoweFakty / Tomasz Kudala / Na zdjęciu: Trefl Gdańsk, zwycięzcy Pucharu Polski Mężczyzn 2018

Zdążyliśmy ustalić, że kluby siatkarskie w Polsce nie do końca dobrze radzą sobie z marketingiem i social mediami. Postanowiliśmy więc co tydzień zbierać najciekawsze inicjatywy z naszego podwórka - tym razem inspiracji było mnóstwo.

Najlepszą marketingową wiadomością tygodnia okazały się nominacje do Nagród Biznesu Sportowego. Wśród nominowanych znaleźli się PZPS (za social media), Asseco Resovia Rzeszów, Aluron Virtu Warta Zawiercie, PZPS, PGE Skra Bełchatów (kategoria Organizacja Sportowa), organizatorzy ME 2017, PGE Skra, Aluron Virtu i Trefl Gdańsk (za kampanie marketingowe), a także ME 2017 w kategorii Wydarzenie Sportowe).

W weekend królował temat Pucharu Polski mężczyzn. Dzięki uczestnikom, czyli drużynom prezentującym świetny poziom, ale i organizatorom w postaci PLPS-u - odnotowano duży sukces. Kibice, których nie było na miejscu, dostawali na bieżąco dawkę informacji: wywiady, wyniki, zdjęcia. A wideo promujące imprezę - podobnie jak cała seria przed Superpucharem - klasa!

Jak zachęcić kibica do bycia na bieżąco z wydarzeniami z życia drużyny i przy okazji zaprosić do klubowego sklepiku? ONICO Warszawa ma na to receptę - 30 proc. zniżki na zakupy koszulek czy gadżetów związanych z zespołem za zapisanie się do newslettera. Dwa w jednym!

Kiedy cztery ekipy rywalizowały w Pucharze Polski we Wrocławiu, niektóre drużyny, by nie wypaść z meczowego rytmu, grały spotkania towarzyskie. Dojazdy, noclegi - to wszystko generuje koszty. Asseco Resovia Rzeszów postanowiła więc rozegrać sparing wewnętrzny. Było to o tyle ciekawe, że kibice mogli go obserwować, a ponadto, drużyny miały swoje nazwy - Resovia Rebelia i Resovia Imperium. "Gwiezdne wojny" na Podpromiu - jak nic!

Dużo szumu narobiło spotkanie Trefla Gdańsk z Aluronem Virtu Warta Zawiercie. Mnóstwo zdjęć, zalanie mediów społecznościowych walką Gdańskich Lwów z Jurajskimi Rycerzami - wszyscy kibice siatkówki o tym mówili. A na deser, szczególnie dla tych zgromadzonych w Ergo Arenie - bitwa maskotek - Treflika i Rycerza.

Wideo Chemik Police z udziałem serbskich siatkarek (Bianka Busa, Sladjana Mirković i Stefana Veljković) nie byłoby niczym nadzwyczajnym, gdyby nie popularność, jaką osiągnęło. Obejrzało je ponad 5 tysięcy osób na Instagramie, a pozostałe nagrania nie mają zwykle więcej niż 1,5 tysiąca odsłon. O co chodzi? Serbki tańczą podczas treningu i wypadają w tej roli znakomicie.

Po meczu Chemika w Lidze Mistrzyń w hali w Koszalinie rozbrzmiało gromkie "sto lat". Uczestnicy transmisji w Polsacie nie wiedzieli o co chodzi, ale klub pospieszył z wyjaśnieniem. 6. urodziny obchodziła mała Tosia, najmłodsza członkini klubu kibica.

Jeden ze sponsorów Aluronu Virtu Warta Zawiercie postanowił zrobić czat na żywo z Grzegorzem Pająkiem. Rozgrywający przez blisko 1,5 godziny odpowiadał na pytania kibiców. Inicjatywa może prosta i nie nowa, bo pamiętamy z poprzednich sezonów czaty z zawodnikami PGE Skry (i słynne pytania kolegów z drużyny), ale jakże przyjemna dla kibiców.

ZOBACZ WIDEO: Cztery gole Realu. "Królewscy" bliżej podium. Zobacz skrót [ZDJĘCIA ELEVEN SPORTS]

Źródło artykułu: