Dawid Góra: Koniec garbika, fajeczki i opowieści o skokach po piwku. Żyła ma wygrywać

PAP / Grzegorz Momot / Na zdjęciu: Piotr Żyła
PAP / Grzegorz Momot / Na zdjęciu: Piotr Żyła

Celem Piotra Żyły są dalekie i dobrze ocenione skoki. Koniec z mówieniem o kostce z kibla i liczeniem fanów na Facebooku. Niezależnie od powodu, z jakiego rzadko rozmawia z dziennikarzami, efekt na skoczni jest znakomity. Dla mnie może tak zostać.

Od początku sezonu (i nieco wcześniej) dawny ulubieniec kibiców nie rozpieszcza dziennikarzy barwnymi wypowiedziami i dowcipami przed kamerą. Na początku była konsternacja, potem złość, bo przecież nie da się zrobić porządnego materiału z zawodnikiem, który nie mówi nic albo bardzo mało. A przecież dziennikarze są swego rodzaju przekaźnikiem między sportowcami, a ich kibicami. Teraz już przyszło przyzwyczajenie.

Do takiej sytuacji łatwo przywyknąć, kiedy skoczek osiąga znakomite rezultaty na skoczni. Wolałbym, żeby Żyła był wygadany jak kiedyś, a widea z nim w roli głównej cieszyły się mnóstwem odsłon w sieci. Ale jeśli skupienie się wyłącznie na skokach, ma prowadzić do takich wyników, jakie osiąga teraz - pełna zgoda. Są rzeczy ważne i ważniejsze. Jeśli kompletny brak kontaktu z mediami prowadziłby do serii zwycięstw, nawet to uznam za normę. Szkoda, że trzeba wybierać, ale akurat ten wybór dla mnie jest oczywisty.

Żyła, na siedem konkursów Pucharu Świata, tylko dwa razy nie wskoczył na podium. W tym sezonie jeszcze nie wygrał, ale aż trzy razy był drugi. Już teraz ma więcej punktów niż w całym ubiegłym sezonie (czyli 445, a poprzednią zimę kończył z wynikiem 403)! W klasyfikacji generalnej zajmuje drugą lokatę. Traci 111 punktów do Japończyka Kobayashiego, ale wyprzedza trzeciego Stocha o 80 oczek.

Niedawno wypowiadałem się na ten temat w TVP Info. Redaktor w studio przyznał, że brakuje mu słynnych żartów skoczka. Odpowiedziałem, że wystarczy wpisać "Piotr Żyła" w wyszukiwarce serwisu YouTube i kilkadziesiąt minut bez przerwy oglądać śmieszkowate wypowiedzi Żyły z przeszłości. Gwarantuję dobrą zabawę. Śmieszą do dziś. Parę lat temu po takiej dawce kawałów od Wiewióra patrzyło się w tabelę i już nie było do śmiechu. Teraz żartów nie ma, za to uśmiech pojawia się po sprawdzeniu aktualnego układu klasyfikacji generalnej.

Problemy prywatne też zrobiły swoje. Do tego, jak twierdzi Zbigniew Wuwer, członek zarządu Polskiego Związku Narciarskiego, który dobrze zna Żyłę, skoczek nie obraził się na dziennikarzy. Zwyczajnie dojrzał. Czy za późno? Nie, bo to indywidualna kwestia. Przecież stało się to w trakcie kariery zawodniczej. A to dla nas, kibiców i dziennikarzy, najważniejsze.

ZOBACZ WIDEO Andreas Goldberger docenił Piotra Żyłę. "Skacze na wysokim poziomie"

Komentarze (16)
avatar
Anna Rzadkowska
21.12.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Jakie to wspaniałomyślne i jakże polskie... Kogo obchodzi człowiek, czy jest sobą, czy nie, czy jest szczęśliwy czy nie. Ważne, że dziennikarze i kibice są. Najważniejsze. 
avatar
doopler
21.12.2018
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Jak widać w tym przypadku uwolnienie się od kobiety przyniosło same pozytywne rezultaty, nie od dziś wiadomo że większość kobiet ciągnie facetów w dół i nie pozwala im rozwinąć skrzydeł. 
avatar
xXDepcioXx
21.12.2018
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
A ja trochę zbocze od tego artykułu i trochę mam dziwną myśl przewijącą w głowie: a może to rozwód z żoną w pewnym sensie pomógł mu w dojrzeniu emocjonalnym? 
avatar
Wlodek Karkowski
20.12.2018
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Ups, zapomnij 
avatar
Rick Grimes
20.12.2018
Zgłoś do moderacji
1
2
Odpowiedz
- Piorek co jest, że teraz tak daleko skaczesz ?
- Hehe przestałem skakać w bok hehe 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.