Sponsor pokazał oszałamiające liczby. Tyle zyskał na współpracy z Igą Świątek

WP SportoweFakty / Krzysztof Porębski / Na zdjęciu: Iga Świątek
WP SportoweFakty / Krzysztof Porębski / Na zdjęciu: Iga Świątek

W 2022 roku Iga Świątek rządziła na światowych kortach. Media co rusz informowały o jej sukcesach, co przełożyło się na znakomity wynik dla jej sponsora. Firma PZU podała szczegółowe dane. Te liczby robią wrażenie!

4 kwietnia 2022 r. Iga Świątek wspięła się na szczyt światowego rankingu WTA. Na początku czerwca wygrała wielkoszlemowy turniej Roland Garros (po raz drugi w karierze), a we wrześniu także US Open.

Miniony rok kończyła jako dominatorka kobiecego tenisa - z ponad 11 tys. punktów w rankingu (przewaga nad kolejną zawodniczką wyniosła... ponad 6 tys. "oczek"), kapitalnym bilansem gier 67:9, a także imponującą serią 37 zwycięstw z rzędu.

Media co rusz informowały o jej kolejnym sukcesie, co cieszyło nie tylko fanów Polki, ale także jej głównego sponsora. Firma PZU zaprezentowała szczegółowe dane na temat korzyści płynących ze współpracy z najlepszą tenisistką świata.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: tajskie wakacje byłego gwiazdora

Świątek rozpoczęła współpracę z największym polskim ubezpieczycielem w styczniu 2021 r. Według szacunków agencji badawczo-konsultingowej Sponsoring Insight, wartość wypracowanego przez tenisistkę ekwiwalentu reklamowego wyniosła dla PZU 42 mln zł (za rok 2021).

Uznano to za bardzo dobry wynik, ale dopiero dane za rok 2022 pokazują skalę sukcesu polskiej tenisistki.

"Jak wyliczyła agencja badawcza Sponsoring Insight, od stycznia do grudnia 2022 roku w mediach ukazało się niemal 40 tys. materiałów, w których pojawiła się Iga Świątek, eksponująca markę PZU. Przekłada się to na przeszło 115 mln zł ekwiwalentu reklamowego" - czytamy w informacji opublikowanej przez PAP MediaRoom.

Przypomnijmy, czym jest ekwiwalent reklamowy. To wskaźnik wyrażający ilość pieniędzy, jaką trzeba byłoby wydać na publikację danego przekazu, gdyby stanowił on reklamę.

- Osiągnięcia Igi Świątek w minionym sezonie są imponujące. Cieszę się, że wciąż jest w doskonałej formie, bo przed nią wielkie wyzwanie w Australii - podkreśliła Beata Kozłowska-Chyła, prezes PZU, cytowana przez PAP MediaRoom.

16 stycznia w Melbourne rozpocznie się Australian Open - pierwszy wielkoszlemowy turniej w tym roku. Przed rokiem Świątek odpadła w półfinale, teraz będzie uznawana za główną faworytkę.

Czytaj także: Iga Świątek napisze historię. Znamy rozstawienie w Australian Open
Czytaj także: "To dla niej skomplikowane". Legenda wskazała słaby punkt Igi Świątek

Komentarze (1)
avatar
Wojtek 1
24.07.2023
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
IGA POKAZAŁA na WIMBLEDONIE ile jest warta. WSTYD I HAŃBA.