Wskazał największy sukces Świątek. Plotkarskie portale są bezradne

Zdjęcie okładkowe artykułu: Getty Images / Robert Prange / Na zdjęciu: Iga Świątek
Getty Images / Robert Prange / Na zdjęciu: Iga Świątek
zdjęcie autora artykułu

W poniedziałek Iga Świątek świętowała setny tydzień na szczycie światowego rankingu WTA. Kapitalne wyniki na korcie to nie jedyny jej sukces. Eksperci patrzą też na coś zupełnie innego. Opowiedzieli o tym w "Przeglądzie Sportowym Onet".

W tym artykule dowiesz się o:

- Być może zabrzmi to głupio, ale uważam, że nie ma nic, co można byłoby poprawić w wizerunku Igi Świątek - przyznał w rozmowie z "Przeglądem Sportowym Onet" Adam Pawlukiewicz z Pentagon Research.

Fachowcy od wizerunku i marketingu nie mają wątpliwości - Iga Świątek na tym polu zachowuje się i odnajduje idealnie. Nie można mieć zastrzeżeń do niczego.

- Wizerunek Igi Świątek jest prowadzony wzorowo. Unika wszelkich skandali i kontrowersji - ocenił Wojciech Kardys, ekspert w branży reklamowej.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: Rośnie następca Gortata? Błachowicz pokazał talent syna

Raszynianka doskonale odnajduje się w tym, co dzieje się poza kortem. Sukcesy sportowe dają jej dużo, ale wiadomo też, że największe firmy na świecie zwracają uwagę również na coś innego. Skandale z udziałem Świątek? Nie stwierdzono. Jej wizerunek nie ma skazy, a to duży plus.

- Jej największy marketingowy sukces to fakt, że uniknęła tzw. celebryctwa. Nawet plotkarskie portale nie potrafią napisać na jej temat clickbaitowych artykułów - ocenił Pawlukiewicz. - Unika tematów politycznych czy geopolitycznych, promuje czytelnictwo, zdrowy tryb życia i często swoją postawą jest autorytetem - dodał Kardys.

Efekt jest taki, że Świątek może pochwalić się współpracą z takimi markami, jak Porsche, Rolex, Lego, VISA, a ostatnio doszło do tego Lancome. Są też i polskie marki, jak Oshee.

Eksperci dodają również, że w przyszłości Świątek może wypuścić na rynek swoją własną markę, jednak na to jest jeszcze trochę za wcześnie. Swoim zachowaniem natomiast pracuje ciągle na to, żeby uwagę na nią zwróciły kolejne największe światowe marki. Dlaczego?

- Na wypuszczanie swojego produktu jest jeszcze za wcześnie, zbyt łatwo by uzyskała łatę "sprzedała się". Jest na topie, nie musi dorabiać swoimi produktami. Ludzie wtedy by ją oskarżyli, że nie skupia się na tenisie tylko na biznesie - zakończył Kardas.

Iga Świątek, która w 31 maja 2024 roku świętować będzie 23. urodziny, ma przed sobą jeszcze wiele lat gry na najwyższym poziomie w tourze WTA. I bez dwóch zdań to jest dla naszej zawodniczki priorytet. Jeżeli dodatkowo nadal będzie prowadzić swoją karierę w tak wzorowy sposób, może tylko zyskać kolejnych fanów i partnerów biznesowych.

Jak wyglądają aktualne plany Świątek? Już za kilka dni rozpocznie rywalizację w prestiżowych zawodach WTA 1000 na kortach ziemnych w Madrycie, skąd następnie przeniesie się do Rzymu.

Następnie czeka ją Roland Garros, Wimbledon i igrzyska olimpijskie na mączce w Paryżu. Czy zdobędzie tam upragniony medal? To przecież marzenie każdego sportowca.

Zobacz także: 100 wielkich tygodni. Tak Iga Świątek pisze historię Prestiżowa nagroda nie dla Świątek. Przegrała z hiszpańską gwiazdą

Źródło artykułu: WP SportoweFakty
Komentarze (6)
avatar
fannovaka
23.04.2024
Zgłoś do moderacji
2
1
Odpowiedz
Ciekawe jak sie Iga wita z Kostjuk (Slawa Ukrainie??)  
avatar
zbihaj
23.04.2024
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Unika tematów politycznych czy geopolitycznych...?! panie Kaczmarczyk słyszał pan choć jeden wywiad Świątek? Jak można pisać o czymś na który temat nie ma się pojęcia? Słyszał pan może o wojnie Czytaj całość
avatar
tad49
23.04.2024
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Hiszpańskie media się mylą ,Iga jeszcze nie wygrała w Madrycie , to co innego niż nigdy .  
avatar
zbych22
23.04.2024
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
"Plotkarskie portale są bezradne" w tym Sportowe Fakty.  
avatar
fannovaka
23.04.2024
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Moze po Olimpiadzie sie dziewczyna troche rozkreci, a moglaby bo juz co niektorzy okreslaja ja jako nudna