Relacje na żywo
  • wszystkie
  • Piłka Nożna
  • Siatkówka
  • Żużel
  • Koszykówka
  • Piłka ręczna
  • Tenis
  • Zimowe

BMW dokonało wyboru. Ważna decyzja pod kątem przyszłości Kubicy

BMW to jeden z producentów zainteresowanych współpracą z Robertem Kubicą w wyścigach długodystansowych. Niemcy właśnie wybrali partnera, który będzie pomagał im w WEC. Decyzja producenta z Monachium może ograniczyć szanse angażu Kubicy.

Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Robert Kubica Materiały prasowe / Orlen Team / Na zdjęciu: Robert Kubica
Robert Kubica bierze pod uwagę starty w klasie Hypercar wyścigów długodystansowych WEC. Nowe przepisy techniczne sprawiają, że przyciąga ona wielu gigantów motoryzacyjnych - w najbliższych miesiącach w mistrzostwach świata zobaczymy m.in. prototypy Ferrari, BMW, Porsche, Lamborghini czy Cadillaca.

Wybór jest spory, a Kubica nie ma prawa narzekać na brak opcji, choć związanie się z jednym z producentów mogłoby dla niego oznaczać zakończenie pracy w Formule 1 w roli rezerwowego.

BMW postawiło na byłą ekipę Kubicy

BMW, które pojawi się w WEC ze swoim nowym samochodem BMW M Hybrid V8 w roku 2024, właśnie dokonało wyboru kluczowego partnera. W obsłudze prototypu Niemcom pomagać będzie belgijska ekipa WRT. Kubica dobrze zna ten zespół, bo w jego barwach rywalizował w European Le Mans Series i 24h Le Mans w sezonie 2021. Wspólnie Kubica i WRT zdobyli tytuł mistrzowski w ELMS, byli też o krok od zwycięstwa w 24h Le Mans.

ZOBACZ WIDEO: Messi haruje na początku sezonu, a żona?! Te zdjęcia robią furorę

- Jesteśmy dumni i zachwyceni, że najwyższej klasy zespół, taki jak WRT, osiągnął z nami porozumienie ws. korzystania z BMW M Hybrid V8, przez co wspólnie podejmiemy rywalizację w 24h Le Mans i innych wyścigach WEC - ogłosił w komunikacie Franciscus van Meel, dyrektor generalny BMW M.

Andres Roos, który zarządza BMW Motorsport, dodał, iż "sukcesy i bogate doświadczenie sprawiają, że WRT jest idealnym partnerem". - Od początku rozmowy z Vincentem Vosse i jego partnerami były bardzo pozytywne. Dla nas było jasne, że podzielają oni pasję do projektu BMW w WEC oraz naszego nowego samochodu. Nie trzeba było długo czekać na osiągnięcie porozumienia w tej sprawie - powiedział Roos.
Vincent Vosse współpracował z Robertem Kubicą w 2021 roku Vincent Vosse współpracował z Robertem Kubicą w 2021 roku
Co ciekawe, Belgowie planowali przejście z kategorii LMP2 do Hypercarów od pewnego czasu. WRT posiadało wstępne porozumienie w tej sprawie z Audi, z którym współpracowało dotąd również w innych seriach wyścigów długodystansowych. Jednak firma z Ingolstadt zawiesiła do odwołania program związany z rozwojem i budową samochodu klasy Hypercar. Ma to związek ze spodziewanym pojawieniem się Audi w F1. Dlatego najprawdopodobniej Niemcy ostatecznie odpuszczą sobie powrót do WEC.

Po sezonie 2022 współpraca WRT z Audi w innych seriach wyścigowych dobiegnie jednak końca. - To koniec pewnego okresu w historii naszej organizacji. Wkrótce otwieramy jednak nowy rozdział. Audi jest marką, z którą jesteśmy związani od początku naszego istnienia w roku 2009, stąd też jest to wyjątkowy moment - ogłosił Vincent Vosse, właściciel i założyciel WRT.

WRT ma własnych kierowców

Współpraca BMW i WRT sprawia, że Robert Kubica być może będzie musiał wybrać inną opcję w wyścigach długodystansowych. To Polak po sezonie 2021 postanowił opuścić belgijską załogę, wiążąc się z Prema Orlen Team. W efekcie zespół zarządzany przez Vincenta Vosse'a musiał poszukać innych opcji.

Obecnie załogę WRT w WEC tworzą Sean Gelael, Robin Frijns oraz Rene Rast. Belgowie najpewniej będą dążyć do tego, by cała trójka pozostała w zespole, choć przyszłość tego ostatniego stoi pod znakiem zapytania. Rast przez większość kariery związany jest z Audi, to w barwach tego producenta osiągał sukcesy m.in. w DTM. Bezpośredni kontrakt z fabryką Audi sprawia, że 35-latkowi trudno będzie nagle przerzucić się na konkurencyjne BMW.
Tak wygląda BMW M Hybrid V8 Tak wygląda BMW M Hybrid V8
- Bycie częścią klasy Hypercar od początku było naszym marzeniem. Aby się do tego przygotować, zaczęliśmy starty w LMP2, w którym udowodniliśmy swoją konkurencyjność. Świadczyć o tym mogą sukcesy w ELMS czy WEC, a także zwycięstwo w 24h Le Mans w debiutanckim sezonie. Wejście na scenę z tak mocnym partnerem, jakim bez wątpienia jest BMW, to logiczny krok naprzód. Cieszymy się na czekające nas wyzwanie - ogłosił Vosse.

Tak jak BMW zamierza współpracować z WRT przy obsłudze samochodu Hypercar w WEC, tak podobna propozycja ma leżeć na stole Prema Orlean Team. Włoski zespół, z którym obecnie związany jest Kubica, miałby pomagać Lamborghini. To również jedna z opcji dla polskiego kierowcy, ale dopiero pod kątem roku 2024, bo wtedy marka należąca do grupy Volkswagen pojawi się w długodystansowych mistrzostwach świata.

Łukasz Kuczera, WP SportoweFakty

Czytaj także:
"Nowe życie". Rodzina Schumachera podjęła decyzję
Nowa praca dla Vettela? Formuła 1 ma pomysł na Niemca

Czy chciałbyś, aby Robert Kubica startował w klasie Hypercar?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Polub Sporty Motorowe na Facebooku
Zgłoś błąd
WP SportoweFakty
Komentarze (8)
  • kylo_ren Zgłoś komentarz
    Jeszcze nie padła żadna deklaracja no ale przecież Kubica ma wiele opcji .Tak wiele że koniec końcem efekt będzie taki że wójcina poleci z walizka kasy żeby go gdziekolwiek upchać wiec
    Czytaj całość
    może nie opowiadaj człowieku głupot
    • Adela Rozen Zgłoś komentarz
      O co chodzi z tym Kubicom który na ponad setkę kursów w F1 tylko raz wygrał 15 lat temu i to jeszcze przypadkiem ? :-)
      • astor1946 Zgłoś komentarz
        JUŻ CZAS PRZESTAC ROBIENIA IGRZYSK ZA CENE LITRA BENZYNY CZY TERAZ W DOBIE DROŻYZNY LOTOSI ORLEN TO NAROD PONOSI KOSZTY ZA LITR BENZYNY IDIZLA DOSC KOSZT ZE PAN KUBICA DOCIERA OPONY WYNOSI
        Czytaj całość
        OKOŁO 50 MILIONÓW ROCZNIE SPONSOR NIE ORLEN TYLKOPOLSCY KIEROWCY TOUR DE POLNAND FUNDATOR LOTOS NIE POLSCY KIEROWCY DOSC WDOBIE KRYZYSU CEN ZA PALIWA
        • Dawid Kurant Zgłoś komentarz
          Dajcie już spokój temu inwalidzie bez wuzka, jego kariera już dawno się skończyła a orlen na siłę go wpycha w te sporty a nikt inwalidy nie chcę,
          • Michal Janek Zgłoś komentarz
            rok 2054, niespelniony polski talent, nadal ma szanse powrotu do F1 ... trzymajmy kciuki.
            Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
            ×
            Sport na ×