Trener Norwegów proponuje: dodatkowe metry zamiast przeliczników punktowych w skokach narciarskich

Alexander Stoeckl, trener norweskich skoczków narciarskich, uważa że obecnie stosowane przeliczniki punktowe za wiatr i belkę startową nie spełniają do końca swojego zadania. Szkoleniowiec twierdzi, że lepszych pomysłem byłoby przydzielanie skoczkom dodatkowych metrów. Z pomysłem zgadza się Espen Bredesen, mistrz olimpijski z 1994 roku.

W tym artykule dowiesz się o:

W zależności od siły i kierunku wiatru oraz wysokości belki startowej zawodnicy mogą zyskiwać lub tracić punkty, które są następnie dodawane lub odejmowane od noty za skok. System wprowadzony na stałe od sezonu 2010/2011 wciąż budzi jednak sporo kontrowersji. Przeliczniki wpływają niekiedy znacząco na rezultaty - zdarza się, że nawet znakomita odległość nie da miejsca w ścisłej czołówce, gdyż zawodnik traci punkty za wiatr, a oglądanie konkursu na żywo potrafi być z tego powodu niezrozumiałe dla kibiców stojących pod skocznią.

Wszystko to sprawiło, że Alexander Stoeckl, austriacki trener norweskich skoczków, proponuje poważne zmiany. - Nie tylko ja uważam, że należałoby zrezygnować z tych punktów. Zamiast tego wprowadźmy dodatkowe metry. Powiedzmy że zawodnik skoczył 125 metrów, a do tego dostanie jeszcze 3,9 metra kompensacji z uwagi na wiatr. To będzie zrozumiałe - powiedział Stoeckl.

- Wprowadzenie zasad uwzględniających wiatr i belkę startową było koniecznością, ale to musi być prostsze i łatwiej zrozumiałe dla kibiców. Popieram pomysł Stoeckla - dodał Espen Bredesen, mistrz olimpijski z 1994 roku, dziś ekspert telewizji NRK. - Widzowie patrzą przede wszystkim na długość skoku. Jeśli będą mieć podaną odległość, a obok niej na ekranie ilość metrów do dodania lub odjęcia, to będzie to prostsze do śledzenia, niż gdy dodajemy i odejmujemy punkty. Będzie to też bardziej sprawiedliwe. Kamil Stoch w Innsbrucku miał niezwykłego pecha. Obecne zasady nie zrekompensowały mu tego, że skakał w złych warunkach. System nie zawsze jest fair, traktuje identycznie oba rodzaje wiatru. Przykładowo przy identycznej sile wiatru wiejącego z przodu straci się tyle samo punktów, co zyska przy identycznej sile wiatru wiejącego z tyłu. Dla skoczków te dwa rodzaje wiatru to jednak ogromna różnica. Nad tym wszystkim trzeba jeszcze się zastanowić. Te zasady wiele dały, ale cały czas jest jeszcze co poprawiać - powiedział Bredesen.

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.