Materiały prasowe / Na zdjęciu: Kajetan Kajetanowicz

WRC: Kajetan Kajetanowicz wystartuje w Rajdzie Niemiec. Polak myśli nad wyborem rajdówki

Łukasz Kuczera

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak przygotowują się do czwartego startu w tym sezonie. Załoga Lotos Rally Team weźmie udział w asfaltowym Rajdzie Niemiec, uważanym za prawdziwą ikonę Rajdowych Mistrzostw Świata.

W tej chwili nie wiadomo w jakim samochodzie Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak przystąpią do rywalizacji w Rajdzie Niemiec. Załoga Lotos Rally Team zaczęła sezon za kierownicą VW Polo R5, by w ostatnim rajdzie na Sardynii korzystać ze Skody Fabii R5. Zmiana dała efekt w postaci podium w WRC2. Ostateczna decyzja związana z wyborem samochodu na Rajd Niemiec zapadnie dopiero po testach.

Rajd Niemiec rozpocznie się już 22 sierpnia (czwartek) i potrwa do 25 sierpnia (niedziela). Kajetanowicz ostateczną decyzję o wyborze marki rajdówki podejmie dopiero po przeprowadzonych testach.

Czytaj także: Williams będzie zwlekać z decyzją ws. Kubicy

- Cieszę się, że możemy w końcu ogłosić nasze oficjalne plany. Pod koniec sierpnia wystartujemy w Rajdzie Niemiec. Czeka nas kolejne wielkie wyzwanie. Każdy rajd w ramach WRC jest wyjątkowy. Na tym rajdzie szczególnie ważne będzie szybkie dostosowywanie się do charakterystyki oesów i zmieniających się warunków - powiedział trzykrotny rajdowy mistrz Europy, Kajetan Kajetanowicz. 

ZOBACZ WIDEO: Rajd Polski: Habaj najlepszy w RSMP. Marczyk nadal liderem mistrzostw 

- Chcemy utrzymać naszą dobrą passę. Na tę chwilę mamy na koncie dwa miejsca na podium w tym sezonie. Liczymy na mocne wsparcie kibiców. To jest dla nas niesamowicie istotne i jeszcze mocniej motywuje podczas rajdu. Do zobaczenia na trasach! - dodał kierowca Lotos Rally Team. 

Organizatorzy Rajdu Niemiec przygotowali dla zawodników 19 odcinków specjalnych o łącznej długości 340 kilometrów. Jedną z wizytówek tego wydarzenia są wąskie trasy przebiegające wśród winnic z wieloma nawrotami. Kierowcy nie mogą sobie tam pozwolić nawet na najmniejszy błąd. To też wielkie wyzwanie dla hamulców, które są poddane ogromnym przeciążeniom.

Czytaj także: Brytyjczycy krytycznie o Kubicy

Tłumy kibiców z pewnością pojawią się na kultowym odcinku Panzerplatte, rozgrywanym na wojskowym poligonie. Drogi są tam szerokie, jednak na ich krawędziach ustawione są tzw. hinkelsteiny, czyli betonowe bloki, które przeznaczone były do zatrzymywania czołgów. Jak zwykle ważną rolę odegra pogoda oraz odpowiedni dobór opon.

Partnerem artykułu jest Grupa Lotos S. A. 

< Przejdź na wp.pl