Tymczasem grono oglądających zmagania profesjonalnych zawodników rośnie z miesiąca na miesiąc i osiąga już ilości charakteryzujące polską Ekstraklasę.
Ruszyły już rozgrywki zasadnicze drugiego sezonu Polskiej Ligi Esportowej. Poprzednia edycja Ligi była pierwszym tego typu projektem na polskiej scenie esportowej.
Pula nagród wyniosła 240 000 PLN, z czego 67 200 PLN trafiło do drużyn w formie wynagrodzeń za mecze rozegrane w sezonie zasadniczym.
Transmisje prowadzone przez 6 komentatorów trwały łącznie 161 godzin. Nawet 150 000 widzów tygodniowo spędziło pół miliona godzin na oglądaniu relacji. W jednym momencie przed monitorami zasiadało nawet 11 tysięcy widzów.
ZOBACZ WIDEO: Dziennikarze WP SportoweFakty: Największym wzmocnieniem w meczu z Armenią powinien być Krychowiak
To już całkiem zbliżony wynik w stosunku do liczby oglądających mecze piłki nożnej rozgrywane w ramach Ekstraklasy. Wg danych serwisu Ekstraklasa.tv w 2017 roku przed telewizorami zasiadało średnio 161 000 osób oglądając Eurosport i 15 000 online na Canal+ Online i nc+ GO.
Gracze i kibice esportowi od lat czekali na systematyczne rozgrywki ligowe, w których drużyny mogły liczyć na stały dochód. Do sukcesu Ligi przyczynił się także sztywny harmonogram meczy, dzięki czemu projekt na stałe zagościł w kalendarzach fanów.
W nowym sezonie zobaczymy:
● większą pulę nagród, która tym razem wyniesie 261 360 PLN,
● więcej drużyn grających w Counter Strike: Global Offensive,
● inne dni oraz godziny rozgrywek,
● zmieniony system przyznawania punktów,
● więcej informacji na temat drużyn biorących udział w sezonie zasadniczym.
Szczegółowe porównanie rozgrywek Polskiej Ligi Esportowej i Ekstraklasy można znaleźć na załączonej infografice.
Źródła informacji na temat Polskiej Ligi Esportowej:
● polskaligaesportowa.pl - oficjalna strona projektu,
● fb.com/PolskaLigaEsportowa - oficjalna strona projektu, w serwisie Facebook,
● twitch.tv/esportnow -relacje na żywo z meczów, materiały z drużynami,
● http://bit.ly/yt_ple - oficjalny kanał w serwsie YouTube.