Jeżeli chodzi o sam sezon - wystartuje on dokładnie 16 stycznia. W przypadku gier rankingowych czeka nas soft reset, czyli z zachowaniem Matchmaking Ratio (MMR) z poprzedniego sezonu.
Ponadto, co może ucieszyć graczy z najwyższej dywizji - w Challengerze będzie można od nowego sezonu z powrotem grać w duecie, zamiast zmagać się z przeciwnikami solo. Decyzja jest motywowana tym, że bardzo często Challengerzy trafiają na graczy z Mastera w kolejce rankingowej, a ci drudzy mają możliwość grania w duo queue, które do tej pory było zablokowane dla graczy z najwyższego poziomu rankingowego. Od tej pory będzie to możliwe, jednakże zmiana będzie na bieżąco monitorowana przez Riot - zależy im na jak największym zbalansowaniu kolejki rankingowej.
Z najważniejszych zmian w grze:
- Brand otrzymuje buffy na pasywce (każdy stack pasywki zabiera 4 proc., a nie 2 proc. HP jak wcześniej).
- Graves otrzymuje zmniejszone mana costy (z 60/70/80/90/100 do 60/65/70/75/80 sekund) i cooldowny na Q (z 14/13/12/11/10 do 13/12/11/10/9 sekund).
- Zmiany na podstawowych statystykach Kayle - zmniejszane są u niej obrażenia ataków podstawowych (z 2,8 do 2,2) oraz szybkość ataku (z 15 proc. na 10 proc.). Zmiany dostaje także "E" - cooldowny z 16 sekund spadną do 18/17/16/15/14 sekund.
- Skarner otrzymuje więcej bazowej many (z 272,2 na 320) natomiast jego "E" będzie od teraz zadawać więcej obrażeń (z 25/35/45/55/65 na 30/50/70/90/110) oraz jego stun z tej samej umiejętności będzie unieruchamiać na 1,5 sekundy, o 0,5 sekundy dłużej niż uprzednio.
- Zmiany u Zoe; w przypadku użycia "Q" w czasie używania ultimate'a rejestrowanie nowej pozycji bohatera zajmuje nieco dłużej, a co za tym idzie - Q uderzy z nieco większym opóźnieniem. Ponadto "E" będzie się później aktywować - zmiana wynosi z 0,6 na 0,8 sekundy, a opóźnienie na "R" przed pojawieniem się drugiego portalu zostało całkowicie usunięte.
- Varus otrzymuje zupełnie nowy splash art.
Jeżeli chodzi o wygląd postaci - nowego skina otrzyma Jax. Skin w polskiej wersji nosi nazwę "Jax z Boskmi Kosturem".
Pewne zmiany napotkają także system run: od tej pory jeżeli Predator zostanie przerwany, to jego cooldowny są skracane o 50 proc.. Ponadto, jeżeli dodatkowe obrażenia z tej runy zostaną aktywowane przez umiejętności obszarowe, to dodatkowe obrażenia zostaną zadane celowi z najmniejszym poziomem zdrowia. Poza tym - współczynnik zwiększenia prędkości ruchu jest większy o 50 proc. przez pierwszy półtorej sekundy trwania efektu.
Zmianom ulegnie także system Honoru: na początku sezonu graczom zostaną obniżone poziomy do następujących pułapów:
Poziom 5. ⇒ Poziom 2., 3. punkt kontrolny
Poziom 4. ⇒ Poziom 2., 2. punkt kontrolny
Poziom 3. ⇒ Poziom 2., 1. punkt kontrolny
Poziom 2. ⇒ Poziom 2., bez punktu kontrolnego
Poziom 1. i niższy nie zostaną zresetowane.
Jeżeli chodzi o punkty kontrolne - każdy z poziomów będzie od teraz posiadał takich trzy. Przy każdym punkcie kontrolnym gracze będą otrzymywać nagrodę (2 poziom i wyżej). W przypadku osiągnięcia najwyższego poziomu będziecie otrzymywali nagrody w takich samych odstępach czasowych jak wcześniej.
ZOBACZ WIDEO: "Izak": Gry komputerowe są trudniejsze do komentowania, niż piłka nożna
Zmianom uległ także system nagród:
Poziom 1.
AWANS 1 klucz
Poziom 2.
AWANS 1 klucz
PUNKT KONTROLNY 2 fragmenty klucza
Poziom 3.
AWANS Kapsuła za poziom 3. zawiera 3 fragmenty klucza, skórkę totemu i 300 niebieskich esencji lub odłamek bohatera o większej wartości.
PUNKT KONTROLNY Kula na poziomie 3. zawiera 2 fragmenty klucza i 150 niebieskich esencji lub odłamek bohatera o większej wartości.
Poziom 4.
AWANS Kapsuła za poziom 4. zawiera 4 fragmenty klucza, emotkę i 630 niebieskich esencji lub odłamek bohatera o większej wartości.
PUNKT KONTROLNY Kula na poziomie 4. zawiera 2 fragmenty klucza i 200 niebieskich esencji lub odłamek bohatera o większej wartości.
Poziom 5.
AWANS Kapsuła za poziom 5. zawiera 5 fragmentów klucza, Szarego Warwicka lub Średniowiecznego Twitcha i 960 niebieskich esencji lub odłamek bohatera o większej wartości. Jeśli posiadacie obydwie skórki, w zamian dostaniecie emotkę lub skórkę totemu.
PUNKT KONTROLNY Kula na poziomie 5. zawiera 3 fragmenty klucza i 250 niebieskich esencji lub odłamek bohatera o większej wartości.
Naprawionych zostało także kilkanaście bugów i wprowadzono także kilka pomniejszych aktualizacji, o których możecie przeczytać w [urlz=https://eune.leagueoflegends.com/pl/news/game-updates/patch/opis-patcha-81]oficjalnym logu.
[/urlz]Dodane zostaną także nowe emotki: ich nazwy to "Dabujący Pingu" "To moja wina?" oraz "No dawaj!"