- Chętnie angażujemy się w obszarach, w których gromadzą się duże, zaangażowane społeczności i które sprzyjają dzieleniu się dobrymi emocjami. W ostatnich latach trudno o lepsze przykłady takich obszarów niż esport - mówi WP SportoweFakty Piotr Żaczko, główny specjalista ds. komunikacji korporacyjnej w T-Mobile Polska.
T‑Mobile Liga Akademicka to pierwsza w Polsce liga esportowa, w której udział brać mogą wyłącznie drużyny studenckie. Do pierwszej edycji rozgrywek zgłosiło się aż 36 zespołów, spośród których najlepszych 16 rywalizowało w grze League of Legends. Teraz postanowiono rozszerzyć ligę o dwie kolejne gry: Starcraft 2 oraz Overwatch.
Rozgrywki prowadzone będą w modelu zaczerpniętym z koszykarskich i futbolowych lig studenckich w Stanach Zjednoczonych. Drużyny, składające się ze studentów tej samej uczelni, mogą zgłaszać się do rozgrywek od 29 stycznia do 9 lutego. Kwalifikacje odbędą się od 12 do 21 lutego, a oficjalna prezentacja grup i zespołów - 27 lutego.
Pierwszy mecz w League of Legends, który inaugurował będzie start drugiej edycji T‑Mobile Ligi Akademickiej, rozegrany zostanie 1 marca 2018 r. Sezon zasadniczy trwał będzie od 1 marca do 15 kwietnia. Mecze będą się odbywały we wtorki i środy w Lidze Overwatch, w czwartki i piątki w Lidze League of Legends, a niedzielę w Lidze Starcraft 2, zawsze po godzinie 18. Play-off rozegrane zostaną między 17 a 29 kwietnia.
- Nie wyobrażaliśmy sobie, żeby nie być obecnym w wydarzeniach i inicjatywach związanych z esportem. To jest wciąż młody obszar, który dopiero się rozwija, więc potrzebuje partnerów - mecenasów: rozumiejących zasady działania i mądrze wspierających jego rozwój. Mamy ambicję być takim partnerem - przyznał Piotr Żaczko.
T-Mobile wkrótce ogłosi kolejne projekty esportowe, które będzie wspierać. Warto przypomnieć, że firma była sponsorem chociażby T-Mobile Warsaw Games Week czy współpracuje przy lidze ESL.