Wybór lineupu to najistotniejszy element przygotowań do każdego turnieju Hearthstone. Bardzo często takowy turniej można przegrać jeszcze przed jego rozpoczęciem poprzez wybór złych talii. Jednocześnie, trafiając z wyborem, znacznie zwiększamy nasze szanse na końcowy triumf. Przyjrzyjmy się zatem, które z lineupów najlepiej sprawdziły się podczas minionych playoffów.
Miejsce | Nick | Talia 1 | Talia 2 | Talia 3 | Talia 4 |
---|---|---|---|---|---|
1-2 | Faeli | Secret Hunter | Even Paladin | Control Priest | Odd Rogue |
Viper | Control Shaman | Odd Warrior | Control Priest | Control Mage | |
3-4 | BunnyHoppor | Secret Hunter | Even Paladin | Control Priest | Even Warlock |
ThunderUP | Secret Hunter | Odd Rogue | Control Priest | Even Warlock | |
5 | Dawido | Secret Hunter | Odd Paladin | Control Priest | Even Warlock |
6 | Casie | Secret Hunter | Even Paladin | Control Priest | Even Warlock |
7 | Maur1 | Deathrattle Hunter | Toggwagle Druid | Clone Priest | Even Warlock |
8 | Psychodel | Secret Hunter | Odd Paladin | Odd Rogue | Even Shaman |
9 | Meati | Quest Rogue | Mecha'thun Druid | APM Priest | Mecha'thun Warlock |
10 | Hawkeye | Deathrattle Hunter | OTK Paladin | Clone Priest | Even Warlock |
11 | Florindo | Secret Hunter | Odd Paladin | Odd Rogue | Even Shaman |
12 | Tars | Deathrattle Hunter | OTK Paladin | Mecha'thun Druid | Mecha'thun Warlock |
13 | ThijsNL | Secret Hunter | OTK Paladin | Odd Rogue | Even Warlock |
14 | Yogg | Fatigue Warrior | Control Mage | Control Priest | Even Warlock |
15 | RENMEN | Deathrattle Hunter | Cube Paladin | Clone Priest | Cube Warlock |
16 | FreddyB | Secret Hunter | Odd Paladin | Odd Rogue | Malygos Druid |
Rozkład względem klas:
Klasa | Ilość talii | Typ talii | Ilość talii | Typ talii | Ilość talii | Typ talii | Ilość talii | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hunter | 13 | Secret | 9 | Deathrattle Hunter | 4 | ||||
Paladin | 11 | Odd | 4 | Even | 3 | OTK | 3 | Cube | 1 |
Priest | 11 | Control | 7 | Clone | 3 | APM | 1 | ||
Warlock | 11 | Even | 8 | Mecha'thun | 2 | Cube | 1 | ||
Rogue | 7 | Odd | 6 | Quest | 1 | ||||
Druid | 4 | Mecha'thun | 2 | Toggwagle | 1 | Malygos | 1 | ||
Shaman | 3 | Even | 2 | Control | 1 | ||||
Warrior | 2 | Odd | 1 | Fatigue | 1 | ||||
Mage | 2 | Control | 2 |
Na pewno mocno w oczy rzuca się wspomniana już dominacja Control Priesta. Talia ta przed play-offami, mimo iż pojawiała się w mecie, to raczej nikt nie traktował jej jako przesadnie mocnej. Tutaj natomiast w swoim lineupie ma ją każdy z 6 najlepszych graczy. 5 z 6 najwyżej sklasyfikowanych zawodników posiadało także Secret Huntera, jednakże to nie powinno nikogo dziwić, łowca jest na dzisiaj zdecydowanie najmocniejszą klasą.
ZOBACZ WIDEO Rajd Dakar. Nietypowy zakład uczestników. Na szali fryzura i długi pocałunek
Inną wartą uwagi rzeczą jest ilość archetypów paladyna. Aż cztery różne rodzaje talii, z dość równomiernym rozkładem między graczy to stan, do jakiego powinni dążyć twórcy gry w przypadku każdej z klas.
Na przeciwnym biegunie znaleźli się natomiast druid, szaman, wojownik oraz mag. Dość wyraźnie widać, że póki co te 4 klasy odstają od pozostałych. Może być jednak jedynie kwestią czasu, aż ktoś wpadnie na pomysł jak je wykorzystać. Takich przypadków nie trzeba daleko szukać. Wszak jeden ze zwycięzców play-offów, "Viper" zbudował kompletnie nowego szamana, co jak widać zdecydowanie mu się opłaciło.