Zespół F1 złamie regulamin. Nawet tego nie ukrywa

Materiały prasowe / McLaren / Na zdjęciu: Lando Norris
Materiały prasowe / McLaren / Na zdjęciu: Lando Norris

Wysoka inflacja staje się coraz większym problemem dla zespołów F1. McLaren oświadczył wprost, iż nie zmieści się w limicie budżetowym i wyda w tym sezonie więcej niż 140 mln dolarów. Brytyjczycy spodziewają się w związku z tym kary.

W tym artykule dowiesz się o:

Limit budżetowy został wprowadzony w Formule 1 przed rokiem. Początkowo ustalono go na poziomie 145 mln dolarów, ale pułap będzie stopniowo obniżany - w tym sezonie wynosi 140 mln dolarów. Do tej sumy nie zalicza się jednak m.in. wydatków na pensje kierowców i trzech najdroższych pracowników każdej ekipy czy kosztów marketingu.

Wysoka inflacja sprawiła, że ekipy F1 mają spory problem, by zmieścić się w pułapie 140 mln dolarów. Dlatego od kilku miesięcy trwa debata na temat podwyższenia limitu. Sprzeciwiają się temu małe zespoły, które od lat nauczone są żyć skromnie i mogą tylko pomarzyć o budżecie rzędu 140 mln dolarów.

Tymczasem McLaren już zapowiedział, że w sezonie 2022 przekroczy limit wydatków. - Jesteśmy zespołem, który planował finanse na początku roku, a pojawiły się niespodziewane podwyżki i koszty. Dlatego nie jesteśmy w stanie zmieścić się w limicie. Przecież mamy pewne wydatki związane z personelem, transportem, zasobami, których nie jesteśmy w stanie zmienić - wyjaśnił Andreas Seidl, szef zespołu z Woking.

ZOBACZ WIDEO: Z Pierwszej Piłki #10: Gorący tydzień z reprezentacją, co dalej z "Lewym"?

- Nieoczekiwany i ogromny wzrost kosztów, głównie dotyczący cen frachtu i energii, jesteśmy w tej samej sytuacji, w jakiej znajdują się inne ekipy. Przekroczymy limit - dodał Seidl, cytowany przez racefans.net.

Na rękę zespołom w obecnej sytuacji jest odwołanie GP Rosji. Formuła 1 postanowiła, że w to miejsce nie będzie organizować innego wyścigu, a to oznacza uwolnienie pewnej puli środków w budżetach ekip. Mimo to, presja na zwiększenie limitu wydatków jest spora.

- Mam nadzieję, że rozmowy, które mają miejsce z FIA, F1 i innymi zespołami, przyniosą rozwiązanie. Takie, które będzie najlepsze w interesie tego sportu - skomentował Seidl, który podkreślił, że McLaren co do zasady popiera ograniczanie kosztów w królowej motorsportu.

- Jestem szczęśliwy, że wprowadzono ten limit. To była konieczność dla tego sportu, bo dzięki niemu mamy zrównoważone finansowo środowisko. To też wpływa na konkurencyjność F1. Ograniczone wydatki to czynnik, który musisz brać pod uwagę planując sezon. Jednak w szczególnych okolicznościach, rozwój bolidu może być mocno zakłócony przez niespodziewane wydatki, jakie pojawiły się ostatnio - zakończył Seidl.

Czytaj także:
Kierowca chce odejść z Red Bulla. "Rozważam wszystkie opcje"
Lewis Hamilton wzywa kierowców do buntu? Wymowne słowa

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.