Ferrari musi podjąć trudną decyzję. Wybierze kierowcę numer jeden?

Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Charles Leclerc
Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Charles Leclerc

Ferrari unika w sezonie 2022 team orders, sprawiedliwie traktując Charlesa Leclerca i Carlosa Sainza. To pozbawiło Monakijczyka wielu punktów do klasyfikacji F1. Włoski zespół na razie nie zamierza jednak zmienić strategii, ale też tego nie wyklucza.

Podczas gdy Red Bull Racing konsekwentnie stawia na Maxa Verstappena, w Ferrari nie mamy podziału na kierowcę numer jeden i dwa. Dało się to zauważyć w ostatnich wyścigach, kiedy to Carlos Sainz "zabierał" punkty Charlesowi Leclercowi. W efekcie Monakijczyk nadal znajduje się daleko za Verstappenem w klasyfikacji generalnej Formuły 1. Obu kierowców dzieli 38 punktów.

Dlaczego Ferrari nie stosuje team orders i nie nadaje priorytetu Leclercowi? - Staramy się zmaksymalizować wynik zespołu w każdym wyścigu. W F1 walczymy w klasyfikacji konstruktorów, jak i kierowców. Wychodzę z założenia, że gdy zdobywamy jak najwięcej punktów jako ekipa, to rosną też szanse nasze kierowców, bo odbierają oni punkty rywalom - ocenił w rozmowie z racingnews365.com Mattia Binotto.

- Charles nie powinien być rywalem dla Carlosa i na odwrót. Ich przeciwnikami są Verstappen, Hamilton i inni - dodał szef Ferrari, zdaniem którego nie nadszedł jeszcze moment, w którym zespół musiałby dokonać podziału na kierowcę numer jeden i dwa.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: tak się bawili reprezentanci Polski

- Tak to widzimy w tej chwili. Najwyższy priorytet w strategii ma ten bolid, który jest szybszy na torze. W obecnej sytuacji, gdy mistrzostwa są na wczesnym etapie, to najlepsze rozwiązanie. Jeśli w dalszej fazie rywalizacji sytuacja się zmieni, to możemy próbować nadać priorytet jednemu zawodnikowi kosztem drugiego. Jednak na razie tak nie jest - wyjaśnił Binotto.

Podczas gdy Leclerc ze 170 punktami zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji generalnej F1, Sainz jest czwarty i ma 133 "oczka" na swoim koncie. Dlatego słowa szefa Ferrari na pewno podbudują Hiszpana. Co ciekawe, sam Binotto ma świadomość, że każda decyzja ekipy z Maranello w tym temacie wywołała kontrowersje.

- Wiem, jakie emocje towarzyszą team orders. Niezależnie jak postąpisz, będziesz winny. Jeśli wydasz polecenie zespołowe, to słyszysz później, że nie pozwalasz na walkę kierowców. Gdy nie wydasz takiego polecenia, to z kolei jesteś oskarżany o to, że kierowcy niepotrzebnie walczą między sobą i powinniśmy stosować team orders - podsumował Binotto.

Czytaj także:
Ferrari podjęło decyzję. To może zaważyć na tytule
Alfa Romeo reaguje na plotki. "Nie ma stresu"

Komentarze (1)
avatar
AVE STAL
18.07.2022
Zgłoś do moderacji
3
2
Odpowiedz
W sumie dobrze, w Mercu tylko czarny i czarny i Bottas poszedł w cholere bo mial ambicje byc kims wiecej niz chłopcem do bicia i zjezdac z drogi "wielmożnemu czarnemu" mogać sam robic punkty mi Czytaj całość
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.