Znana przyczyna problemów Ferrari. Zabrakło funduszy

Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Charles Leclerc
Materiały prasowe / Ferrari / Na zdjęciu: Charles Leclerc

Ferrari od pewnego czasu notuje gorsze wyniki i musi martwić się o obronę drugiej pozycji w klasyfikacji konstruktorów. Okazuje się, że problemy Włochów to konsekwencja limitu wydatków w F1. Zespołowi z Maranello zabrakło funduszy.

W tym artykule dowiesz się o:

Ferrari rozpoczęło sezon 2022 w imponującym stylu, dysponując najlepszym bolidem w stawce. Jeszcze w marcu wydawało się, że Włosi w cuglach zdobędą tytuł mistrzowski. Jednak kolejne tygodnie stały pod znakiem coraz lepszej formy Red Bull Racing i Maxa Verstappena. Ostatecznie to "czerwone byki" zdominowały tegoroczną kampanię Formuły 1.

Natomiast Ferrari obecnie musi się martwić o to, czy w ogóle obroni drugą lokatę w F1. Zespół z Maranello spisuje się coraz słabiej, podczas gdy od przerwy wakacyjnej wzrost formy notuje Mercedes. Po ostatnim GP Sao Paulo, w którym Niemcy zdobyli dublet, tracą oni do włoskiej konkurencji tylko 19 punktów.

Jak się okazało, problemem Ferrari stał się limit wydatków F1. Zespół jakiś czas temu zakończył prace rozwojowe na sezon 2022, bo w innym przypadku przekroczyłby dostępny budżet. - To nie była kwestia wyboru. Po prostu skończyły nam się wolne środki. Nie mamy możliwości dalszego rozwoju samochodu, więc po prostu stanęliśmy w miejscu - powiedział motorsport.com Mattia Binotto, szef włoskiej ekipy.

Chociaż Ferrari ostatnio coraz częściej jest trzecią siłą F1, ustępując pod względem tempa Red Bullowi i Mercedesowi, to Binotto nie uważa, aby był to wyznacznik tego, co dziać się będzie w roku 2023. - Nie zrezygnowaliśmy z rozwoju auta na kolejny sezon. Jedynie zaprzestaliśmy opracowywania części dla obecnej maszyny. Musieliśmy uniknąć dodatkowych wydatków - wyjaśnił.

ZOBACZ WIDEO: Hit sieci. Siedział na trybunach, wziął piłkę i zrobił to

Ferrari swój ostatni wyścig wygrało w lipcu - GP Austrii. Równocześnie Włosi nie są zaskoczeni tym, że Mercedes odrobił straty i z powrotem stał się godnym rywalem. - To nie jest niespodzianka. W Brazylii byli szybcy i trudno mówić o zaskoczeniu, bo już we wcześniejszych wyścigach, gdyby dokonywali lepszego wyboru z oponami, to odnieśliby zwycięstwo - przypomniał Binotto.

- Mieli w niektórych wyścigach najszybszy bolid w stawce, więc forma Mercedesa nie dziwi. W październiku przywieźli nowy pakiet aerodynamiczny do Austin i on zadziałał bardzo dobrze - podsumował.

Czytaj także:
Lawina krytyki pod adresem Verstappena. "Dziecinne zachowanie"
Zmiana warty w Mercedesie. Russell stanie się problemem dla Hamiltona

Komentarze (8)
avatar
Tańczący z łopatą
16.11.2022
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
DragonEnterQt/rafał77/Vijderst/CR8/Norat/AntyOne_Shoot - o Jeny naprawdę założyłeś nowe konto? Buhahahaahahahahahah ja pitole chłopie, że ci sie chce :D :D :D :D Frustracja level hard :D :D :D Czytaj całość
avatar
SpeedManF1
16.11.2022
Zgłoś do moderacji
1
2
Odpowiedz
Łopata jak jesteś taki "odważny" względem CR8 to podaj adres tej nory z której puszczasz te wszystkie brzydkie, śmierdzące bąki i zobaczymy wtedy, czy będziesz taki mocny w gębie. 
avatar
Tańczący z łopatą
16.11.2022
Zgłoś do moderacji
2
1
Odpowiedz
8 mistrzostw Sir Lewisa Hamiltona vs 1 mistrzostwo zdobyte wałem finansowym :D No, rzeczywiście przegraliśmy :D :D :D Hahahahha tak sobie tłumacz tchórzu :) DragonEnterQt/rafał77/Vijderst/CR8/N Czytaj całość
avatar
Tańczący z łopatą
16.11.2022
Zgłoś do moderacji
2
1
Odpowiedz
@GHOST83: Hehehe dobre :) Niestety w Mercu czy Ferrami pracują za mądrzy ludzie :) Merc i Ferrari wolą zdobyć mistrzostwo w sportowej walce, nie przez masiego czy finansowych wałach :) 
avatar
CR8
16.11.2022
Zgłoś do moderacji
1
1
Odpowiedz
Przegrał merc, przegrał łopata, przegraliście :) Przegrywać będziecie :) 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.