Co dalej ze sprintami? F1 ma jasny plan

Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: start do sprintu F1 w Baku
Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: start do sprintu F1 w Baku

Formuła 1 dąży do uatrakcyjnienia weekendu wyścigowego, wprowadzając sprinty w miejsce treningów. Podobną drogę obrało MotoGP, gdzie sprinty towarzyszą każdej rundzie mistrzostw świata. Czy F1 podejmie podobną decyzję?

W tym artykule dowiesz się o:

Sprinty pojawiły się w Formule 1 w roku 2021 - wówczas trzykrotnie mieliśmy do czynienia ze zmienionym harmonogramem weekendu, w którym jeden z treningów zastąpiono krótkim wyścigiem. Podobnie było w sezonie 2022, choć już wtedy było jasne, że właściciel F1 chce rozwijać nowy format.

Obecny rok przyniósł sześć sprintów w kalendarzu F1, a przed GP Azerbejdżanu wprowadzono kolejną modyfikację - wprowadzono tzw. pojedynek sprinterski w sobotę. To tak naprawdę kwalifikacje do sprintu, który stał się osobnym wydarzeniem. Wcześniej bowiem, w sezonach 2021-2022, wyniki sprintu decydowały o kolejności na starcie do wyścigu.

- Zrobiliśmy to w zgodzie z zespołami i FIA. Naszą ideą jest, aby podczas weekendu wyścigowego na torze nie brakowało akcji. Wynik pierwszego sprintu w tym roku był zachęcający. Każdy z naszych partnerów, promotorów, a także zespołów jest bardzo pozytywnie nastawiony do tego - powiedział Stefano Domenicali na spotkaniu z analitykami z Wall Street, cytowany przez motorsport.com.

ZOBACZ WIDEO: Bolid F1 jechał w tłum dziennikarzy! Absurdalna sytuacja w trakcie Grand Prix Azerbejdżanu

Szef F1 ma świadomość tego, że nie wszystkim wprowadzane zmiany się podobają. - Oczywiście jest coś, z czego chcemy wyciągnąć wnioski i zobaczyć pod koniec lata, co jeszcze możemy poprawić. Pierwszy format sprintu był świetny. Jednak mamy do czynienia z dość ugruntowanym ekosystemem, jak i grupą tradycyjnych fanów. Oni delikatnie podchodzą do zmian. Natomiast u nowych kibiców widzieliśmy bardzo pozytywne reakcje - dodał Domenicali.

Potencjał sprintów dostrzegło też MotoGP. Od sezonu 2023 w wyścigach motocyklowych towarzyszą one każdej rundzie mistrzostw świata. Formuła 1 nie zamierza jednak iść taką ścieżką. - Nie chcemy sytuacji, by wszystkim wyścigom towarzyszyły sprinty. Chcemy zachować ograniczoną liczbę sprintów, może to będzie 1/3 kalendarza - zaznaczył szef F1.

Organizacja sprintów przekłada się na korzyści finansowe dla F1, gdyż generuje większe zainteresowanie telewizji, jak i kibiców. Zwykle piątkowe treningi cieszyły się bowiem najmniejszą popularnością - zarówno przed telewizorami, jak i na trybunach.

Czytaj także:
- Dramat dawnej ekipy Kubicy i Orlenu. Nikt nie zakładał takiego kryzysu
- Pracownicy Red Bulla odchodzą z ekipy. "Nie przetrzymujemy zakładników"

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.