Robert Kubica miał rację. Szef Williamsa wszystko potwierdza

Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: Robert Kubica
Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: Robert Kubica

Gdy Robert Kubica startował w Williamsie, wielokrotnie narzekał na braki finansowe zespołu z Grove. Minęło kilka lat, a brytyjska ekipa nadal nie dogoniła rywali pod względem infrastruktury. Martwi to szefa Williamsa.

Robert Kubica startował w Williamsie w roku 2019 i najprawdopodobniej był to najgorszy okres w historii zespołu z Grove. Nieumiejętność zarządzania ekipą przez Claire Williams doprowadziła do licznych zaniedbań i braków finansowych, przez które Brytyjczycy mieli nawet problemy z bieżącą produkcją części. W takich warunkach zdobywanie punktów w Formule 1 było niemożliwe.

Kubica opuścił Williamsa po jednym sezonie i wiele się zmieniło w brytyjskim zespole od tego momentu. Przede wszystkim - właściciel. Amerykański fundusz Dorilton Capital stara się inwestować w ekipę kolejne środki, aby dogonić rywali w F1. Wieloletnie niedociągnięcia sprawiają jednak, że nie jest to łatwe.

- W Mercedesie mieliśmy sprzęt wart ok. 300 mln dolarów, którego w Williamsie po prostu nie ma. To jest zamknięty krąg i nie będziemy w stanie ich dogonić bez tego. Nawet gdybyśmy mogli wydać taką kwotę, to pomyślcie, ile czasu zajmuje zebranie 300 mln dolarów, a następnie ich odpowiednie wydanie - powiedział racefans.net James Vowles, szef Williamsa, który objął władzę w Grove na początku 2023 roku.

ZOBACZ WIDEO: brat "Pudziana" z różowymi paznokciami. "A co ja mam do gadania"

Obecnie problemem Williamsa jest limit budżetowy, który wszedł w życie w roku 2021. Pierwotnie ustalono go na poziomie 145 mln dolarów, a w kolejnych latach miał on spadać do docelowego pułapu 135 mln dolarów. Wysoka inflacja oraz wzrost innych wydatków doprowadziły, że finalnie wynosi on obecnie 138,6 mln dolarów.

Vowles co do zasady popiera limit finansowy, bo pozwala on wyrównać stawkę F1, ale też sprawia, że Williams nie może nadrobić braków z poprzednich lat. - Ograniczenie wydatków to dobra rzecz. Dzięki temu zespoły stają się zdrowe pod względem finansowym. Wcześniej, przez cały mój okres pracy w F1, wydawaliśmy tyle, ile tylko mogliśmy, aby przyspieszyć bolid. Wszyscy tak postępują - zauważył Brytyjczyk.

- Ograniczanie kosztów po stronie wydatków kapitałowych nie było jednak dobrą decyzją - dodał Vowles, zdaniem którego Williams w obecnej sytuacji jest skazany na jazdę na końcu stawki F1.

- Przyszedłem do Williamsa z Mercedesa, czyli z miejsca, gdzie wszystko było dostępne. Już wcześniej wydano pieniądze na różne rzeczy. W Williamsie większości infrastruktury nie mamy. Jak zatem mamy dogonić resztę? Pozwólcie nam to zrobić. Niech to będzie prawdziwa rywalizacja - dodał szef ekipy z Grove.

Podobnego zdania są m.in. szefowie McLarena i Alpine. Dlatego optują oni za zmianą przepisów dotyczących limitu budżetowego. Tak, aby pozwalał on wydać większą kwotę, ale pod warunkiem zainwestowania jej w fabrykę. Czy F1 zgodzi się zmienić przepisy? Czas pokaże, ale największe teamy w stawce mogą próbować blokować niekorzystne dla nich zmiany.

Czytaj także:
- Kazachski miliarder w F1? Może być tylko "słupem"
- Ryan Reynolds zainwestował w zespół F1. Transakcja warta 200 mln euro

Komentarze (0)
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.