Rewolucja w F1? Osobne mistrzostwa w soboty, najlepsi będą ruszać z końca stawki?

Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: Max Verstappen po sprincie F1 w USA
Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: Max Verstappen po sprincie F1 w USA

Formuła 1 jest świadoma tego, że weekendy ze sprintami przestały być emocjonujące. Na tapet wrócił pomysł, aby najlepsi ruszali w sprintach z końca stawki. Pojawiła się też idea, by sobotnie wyścigi stały się osobnymi mistrzostwami w ramach F1.

W tym artykule dowiesz się o:

Sobotni sprint towarzyszący GP USA był dość nudny. Max Verstappen zaraz po starcie wyprzedził Charlesa Leclerca i zbudował sobie dość bezpieczną przewagę nad rywalem. Co więcej, zorganizowanie krótkiego wyścigu nie przełożyło się na wzrost sprzedaży biletów na torze w Austin. To skłoniło Formułę 1 do refleksji.

Wprawdzie F1 nie zamierza rezygnować z weekendów ze sprintami, to jednak dopuszcza możliwość ich dalszego modyfikowania. O dostępnych opcjach napisał "Autosport". W padoku trwają już nieformalne dyskusje na temat tego, co można poprawić w sezonie 2024 pod tym względem.

Kilka źródeł twierdzi przy tym, że Formuła 1 nie boi się całkowitej rewolucji. Jeden z radykalniejszych pomysłów zakłada, że sobotnie sprinty przeinaczone zostaną w osobne mistrzostwa. Wówczas kierowcy rywalizowaliby o dodatkowy tytuł mistrzowski F1 Sprint, a punkty zdobywane w sobotę nie liczyłyby się do klasyfikacji generalnej kierowców.

ZOBACZ WIDEO: Polski mistrz szczerze o swojej przemianie. "Byłem łobuzem"

Zastosowanie tego wariantu pozwoliłoby uniknąć scenariusza, który miał miejsce w GP Kataru, kiedy to Max Verstappen zapewnił sobie tytuł mistrzowski już w sobotę - po zakończeniu sprintu.

Inny pomysł zakłada pozyskanie sponsora tytularnego dla sprintów. Pozwoliłoby to zaoferować kierowcom pokaźne nagrody za wygranie zawodów - triumfator sprintu mógłby zgarnąć nawet 1 mln dolarów. Pieniądze miałyby motywacją, aby mocniej ryzykować przy okazji sobotniej rywalizacji.

Kolejna z idei to powrót do zastosowania odwróconych pól startowych. O takim rozwiązaniu dyskutowano jeszcze w roku 2020, ale wtedy zablokował je Mercedes. Polegałoby ono na tym, że najlepsi kierowcy rozpoczynają sprint z końca stawki i mają ledwie kilkanaście okrążeń, by przedrzeć się na czoło klasyfikacji.

O konieczności zmian w sprincie mówił już w Austin chociażby Christian Horner. - Musimy dodać trochę elementu zaskoczenia do sprintu. Bez względu na to, czy chodziłoby o odwrócenie pozycjami czołowej dziesiątki, czy też zwiększenie liczby punktów do zdobycia w sprincie, to musisz coś zrobić, aby kierowcy nie bali się ryzykować - stwierdził szef Red Bulla, zdaniem którego sobotnia rywalizacja przestała emocjonować kierowców.

Czytaj także:
- Książę Harry pojawił się na wyścigu F1. Meghan Markle wielką nieobecną
- Ferrari znów zawiodło swojego kierowcę. Wstydliwa wpadka ze strategią

Komentarze (1)
avatar
Szczekaj tańczący, piesku..
24.10.2023
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
A co tam u gęstego, ciepłego kleksa tańczącego z łopatą? :) Jak tam łopata? Popuszczasz dalej? Matka nie wyrabia ze zmianą pampersów? ;) 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.