GP Las Vegas okaże się klapą? Koszty rosną jak oszalałe

Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: bolid F1 na ulicach Las Vegas
Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: bolid F1 na ulicach Las Vegas

GP Las Vegas ma być nową perłą w koronie F1. Tymczasem przed wyścigiem na ulicach "miasta grzechu" pojawia się coraz więcej znaków zapytania. Wszystko przez rosnące koszty, a także zapowiadany strajk pracowników hoteli i kasyn.

W tym artykule dowiesz się o:

GP Las Vegas to pierwszy wyścig, którego promotorem jest sama Formuła 1 i w organizacji wydarzenia nie pośredniczy inny podmiot. Firma Liberty Media, do której należy królowa motorsportu, nabyła tereny pod budowę alei serwisowej i padoku w "mieście grzechu". Wybudowała też zaplecze, z którego F1 ma korzystać w kolejnych latach.

Okazało się, że koszty budowy infrastruktury niezbędnej do przeprowadzenia GP Las Vegas znacząco wzrosły, podobnie jak inne wydatki organizacyjne. Liberty Media zakładało, że na cały projekt wyda 400 mln dolarów, tymczasem już w pierwszym półroczu 2023 przygotowania do wyścigu pochłonęły 155 mln dolarów.

Brian Wilding, dyrektor finansowy Liberty Media, jest jednak spokojny o sukces finansowy GP Las Vegas. W rozmowie z analitykami z Wall Street zdradził, że w trzecim kwartale jego firma wydała na przygotowania do wyścigu ok. 280 mln dolarów, co jest związane z budową boksów i toru ulicznego. Oznaczałoby to, że impreza pochłonie co najmniej 435 mln dolarów, a nie jest to jeszcze rozliczenie końcowe.

ZOBACZ WIDEO: Dzień z mistrzem. Bartłomiej Marszałek: "To wtedy poczułem, że kocham ten sport"

Co na to Formuła 1? - Ponieśliśmy znaczne wydatki związane z pierwszą edycją GP Las Vegas. Składa się na to m.in. zrealizowanie wymogów wynikających z przepisów bezpieczeństwa, planowania ruchu, ochrony. Mieliśmy też kilka innych wydatków, które ponosi się tylko przy pierwszej edycji Grand Prix. Mam na myśli chociażby specjalną ceremonię otwarcia, stworzenie specjalnej aplikacji - wyjaśni portalowi motorsport.com Greg Maffei, szef Liberty Media.

Maffei przekazał, że GP Las Vegas jest dla F1 projektem długofalowym i poniesione w ostatnich miesiącach wydatki zaprocentują w kolejnych latach. - Jest parę wydatków, które okazały się większe niż szacowaliśmy. Pozostaję jednak optymistą. Ogólny wpływ Las Vegas na F1 będzie duży. Ten wyścig ma ogromny potencjał - zapewnił.

Szef Liberty Media zbagatelizował też ryzyko związane ze strajkami, które mają się rozpocząć w hotelach i kasynach przed GP Las Vegas. Według Associated Press, protest obejmie 18 placówek, w tym najbardziej prestiżowe Bellagio, MGM Grand i Caesars Palace. Łącznie aż 35 tys. pracowników jest gotowych odejść z miejsca pracy.

- Współpracowaliśmy ze związkami zawodowymi i nie uważam, by to miało bezpośredni wpływ na wyścig. Obserwujemy sytuację, jak ona może wpłynąć na całe Las Vegas - skomentował Maffei.

- Zostały nam resztki biletów. Popyt na wejściówki pojawia się w ostatniej chwili, bo taka jest specyfika Las Vegas, dlatego też zostawiliśmy pewną pulę do sprzedaży. Jesteśmy bardzo podekscytowani i spodziewamy się kompletu publiczności - podsumowała Rene Wilms, promotor GP Las Vegas.

Czytaj także:
Zmiana wyników w F1? Trzy zespoły wezwane do sędziów
"Sytuacja nie do przyjęcia". Skandal z kibicami po wyścigu F1

Komentarze (8)
avatar
Tańczący z łopatą_życiowy przegryw
11.11.2023
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
@Tańczący z łopatą: łopata, merytorycznie zostałeś przez Mackenzie Smith-Russell sprowadzony do parteru i elegancko dojechany, nie tłumacz się już, bo wzbudzasz uśmiech politowania :) 
avatar
DragonEnterQt
11.11.2023
Zgłoś do moderacji
2
0
Odpowiedz
Łopata, na twoim miejscu zacząłbym się oglądać za siebie po wyjściu do zieleniaka po kalafior. Mówiąc delikatnie ludzie wyrażają się o tobie niezbyt pochlebnie :) Ale siary narobiłeś na jednym Czytaj całość
avatar
Donośny kwik tańczącego z łopatą
11.11.2023
Zgłoś do moderacji
3
0
Odpowiedz
Łopata, zyyyeeeebieee jeden, skoro już zrobiłeś coming out na jednym z działów, swoją drogą co doprowadziło twoich przeciwników do konsternacji, którzy cię jadą i się z ciebie naśmiewają od lat Czytaj całość
avatar
rafał78
10.11.2023
Zgłoś do moderacji
0
2
Odpowiedz
@DragoonEnterQt: Zgadzam się! Jak zawsze w punkt :) Tańczący jest spoko, Sir Lewis rzeczywiście skilla pokazuje no ale ja nie radzę sobie z oszustwem maxiuńcia więc wyzywam ludzi od 3 lat z róż Czytaj całość
avatar
Mackenzie Smith-Russell
9.11.2023
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
A gdzie sa pozostale komentarze, ktorych jest teraz 9, a pokazuje sie tylko 2 ??? 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.