Rewolucja w byłym zespole Kubicy. Wszystko już jasne

Sauber po zakończeniu sezonu 2023 kończy współpracę z Alfą Romeo. To oznacza, że Szwajcarzy zmienią nazwę zespołu F1. Rąbka tajemnicy uchylono w piątkowy poranek.

Łukasz Kuczera
Łukasz Kuczera
Valtteri Bottas Materiały prasowe / Alfa Romeo / Na zdjęciu: Valtteri Bottas
Alfa Romeo była sponsorem tytularnym Saubera od sezonu 2018. W związku z faktem, iż wkrótce szwajcarski zespół zostanie przejęty przez Audi, współpraca z Włochami zostanie zakończona z końcem roku. Lata 2024-2025 będą okresem przejściowym dla stajni z Hinwil, bo Audi pojawi się oficjalnie w F1 dopiero w roku 2026.

W piątek Szwajcarzy ogłosili, że oficjalna nazwa zespołu w sezonie 2024 brzmieć będzie Stake F1 Team Kick Sauber. Dodatkowo markę Kick umieszczono w nazwie podwozia przyszłorocznego bolidu F1.

Stake został partnerem tytularnym zespołu w tym roku, zastępując w tej roli Orlen. Firma działająca w branży kryptowalut i kasyn internetowych znacząco przelicytowała polskiego giganta, oferując ok. 30 mln dolarów za sezon współpracy, podczas gdy przedsiębiorstwo z Płocka płaciło wcześniej ok. 10-12 mln dolarów za obecność w nazwie ekipy.

ZOBACZ WIDEO: Rekordowy budżet Apatora. Ile brakuje torunianom do walki o mistrzostwo?

Współpraca Orlenu z szwajcarskim zespołem sprawiła, że w latach 2020-2022 rezerwowym kierowcą Alfy Romeo w F1 był Robert Kubica.

Platforma Kick.com należy do firmy Stake, więc umieszczenie jej w nazwie Saubera jest dowodem na zacieśnienie się relacji obu stron. Jej loga były obecne na samochodach Valtteriego Bottasa i Guanyu Zhou w wybranych wyścigach sezonu 2023. Działo się to w tych lokalizacjach, w których zakazane jest promowanie hazardu, w związku z czym niemożliwe było prezentowanie logotypów Stake.

Kick.com chwali się, że od momentu uruchomienia posiada 22 mln zarejestrowanych użytkowników. Platforma każdego dnia zyskuje po kilka tysięcy nowych internautów. Została stworzona z myślą o kreatywnych twórcach, którzy zachowują 95 proc. swoich przychodów i mogą liczyć na promocję publikowanych treści.

- Sauberowi zawsze zależało na innowacjach, przełamywaniu schematów i przeciwstawianiu się konwencjom. Współpraca z Kick.com to najnowszy i najodważniejszy przejaw filozofii, która nami kieruje. Kick.com na nowo definiuje sposób transmisji na żywo i zastosuje to samo rewolucyjne podejście w świecie F1 - przekazał w komunikacie prasowym Alessandro Alunni Bravi, przedstawiciel Saubera.

- Kick.com odnotował ogromny rozwój od samego początku działalności i nadal zyskuje popularność w branży streamingowej. Treści publikowane w Kick.com są szybkie i wciągające, podobnie jak to, czego jesteśmy świadkami w każdy weekend F1 - dodał Bijan Tehrani, współzałożyciel Kick.com.

Zespół z Hinwil ma startować jako Stake F1 Team Kick Sauber w latach 2024-2025. Później o jego oficjalnej nazwie i sponsorach decydować będzie Audi.

Czytaj także:
- "Michael jest inny". Istotne słowa o stanie Schumachera
- To będzie nowy partner Kubicy. Chińczyk przed ogromną szansą

Czy Sauber we współpracy z Audi odniesie sukces w F1?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×