Zapadła decyzja ws. powiększenia F1

Materiały prasowe / IndyCar Media / Chris Owens / Na zdjęciu: Michael Andretti
Materiały prasowe / IndyCar Media / Chris Owens / Na zdjęciu: Michael Andretti

Kilka miesięcy temu FIA pozytywnie oceniła wniosek Andretti Global ws. dołączenia do F1. W środę sama Formuła 1 odniosła się do starań amerykańskiej ekipy. Decyzja budzi spore kontrowersje.

W tym artykule dowiesz się o:

FIA wszczęła procedurę prowadzącą do rozszerzenia Formuły 1 wbrew woli samej zainteresowanej. Chociaż zakończyła się ona pozytywnym zaopiniowaniem wniosku Michaela Andrettiego i jego zespołu Andretti Global, to od początku "nie" nowej ekipie w mistrzostwach mówili obecni gracze. Dlatego też ogłoszona w środę decyzja o odrzuceniu oferty Andrettiego nie jest zaskoczeniem. F1 doszła do wniosku, że nie jest to właściwy moment, aby rozszerzać mistrzostwa.

"Nasz proces oceny wykazał, że obecność jedenastego zespołu sama w sobie nie podnosi wartości Formuły 1. Najlepszy sposób, w jaki nowy podmiot może podnieść wartość mistrzostw, jest bycie konkurencyjnym. Nie wierzymy, że na ten moment wnioskodawca byłby konkurencyjnym uczestnikiem F1" - napisano w oświadczeniu.

Formuła 1 podkreśliła też, że zwiększenie liczby zespołów w stawce wywołałoby dodatkowe koszty po stronie organizatorów wyścigów. "Naraziłoby niektórych z nich na znaczne wydatki oraz zmniejszyłoby przestrzeń techniczną, operacyjną i handlową pozostałych ekip" - dodano.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: zdjęcie Szpilki z partnerką robi furorę. "Misie kolorowe"

W komunikacie F1 podkreślono argumenty, jakie w padoku padały od miesięcy. Stawka dziesięciu zespołów jest najbardziej konkurencyjna od lat, a przyjęcie Andretti Global w tym momencie wiąże się z ryzykiem, iż jedenasta ekipa znacząco odstawałaby od stawki. Miałoby to niekorzystny wpływ na poziom rywalizacji.

Nie bez znaczenia są też finanse. Dodatkowy uczestnik mistrzostw doprowadziłby do sytuacji, w której tort finansowy byłby dzielony na większą liczbę graczy, co z kolei oznaczałoby mniejsze wpływy dla obecnie rywalizujących ekip F1.

Amerykańska ekipa nie ma też umowy na dostawę silników, więc F1 musiałaby zgodnie z regulaminem wyznaczyć producenta, który byłby zobowiązany produkować jednostki napędowe dla Andretti Global. W tej sytuacji zostawiono otwartą furtkę 61-latkowi. Jego zespół może starać się o angaż w królowej motorsportu w roku 2028, o ile będzie wtedy nadal gotów współpracować z koncernem General Motors i marką Cadillac.

"Inaczej ocenilibyśmy wniosek o dopuszczenie zespołu do mistrzostw w roku 2028 z jednostką napędową GM, czy to jako zespół fabryczny GM, czy też jako zespół kliencki korzystający z silników GM, taki który samodzielnie projektuje wszystkie elementy samochodu" - podsumowano.

Dotąd Michael Andretti chwalił się zawarciem umowy z General Motors i planem promowania Cadillaca w F1, ale chodziło jedynie o kontrakt sponsorski. Amerykański gigant motoryzacyjny był gotów płacić za to, by silnik innego producenta był umieszczany w bolidach Andrettiego pod marką Cadillac.

Czytaj także:
- Ferrari straci kierowcę? Włosi mają "plan B"
- Kolejny wyścig powróci do kalendarza F1? Konkurent Orlenu wykłada miliony

Komentarze (3)
avatar
Apothekaz
1.02.2024
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Jak dla mnie to nie zespoły powinne decydować o tym kto będzie jeździł w f1 bo im chodzi tylko o pieniądze a andretti bardziej zasługuje na miejsce w f1 niż haas czy Visa cash app. A gaybull p Czytaj całość
avatar
LowcaKitu
31.01.2024
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
Jak zwykle w tych czasach chodzi tylko o pieniądze 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.