Uratował go paszport? Wyciekają kulisy pozostania Pereza w F1

Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: Sergio Perez
Materiały prasowe / Red Bull / Na zdjęciu: Sergio Perez

Sergio Perez pozostanie w Red Bull Racing co najmniej do końca sezonu. Wpływ na decyzję miały mieć względy pozasportowe. O niewyrzucanie 34-latka z ekipy poprosiło Liberty Media. Perez jest niezwykle ważny dla właściciela F1 na meksykańskim rynku.

W tym artykule dowiesz się o:

W poniedziałek w siedzibie Red Bull Racing odbyło się spotkanie, w trakcie którego ustalono, że Sergio Perez pozostanie w zespole przynajmniej do końca roku. Na decyzję "czerwonych byków" wpłynęło kilka czynników. W aspekcie sportowym nie bez znaczenia był fakt, że zespół z Milton Keynes nie ma oczywistego następcy w swoich szeregach.

Yuki Tsunoda wyrósł na lidera siostrzanej ekipy Visa Cash App RB, ale nadal są pewne wątpliwości ws. jego regularności. Daniel Ricciardo w tym samym zespole prezentuje się jeszcze gorzej i dopiero w ostatnich tygodniach notuje zwyżkę formy. Natomiast Liam Lawson nie ma doświadczenia w F1, które jest kluczowe w momencie walki o tytuł.

"F1 Insider" ustalił, że Pereza uratowały też naciski ze strony Liberty Media. Właściciel Formuły 1 zwrócił się do Red Bulla z prośbą, aby zostawić 34-latka w zespole co najmniej do końca sezonu ze względu m.in. na jesienne GP Meksyku. Kierowca ekipy z Milton Keynes ma w ojczyźnie status bohatera narodowego, a zawody w Mexico City bez niego mogłyby się okazać klapą.

ZOBACZ WIDEO: Polska olimpijka nie lubi przyjeżdżać do Krakowa. Nie zgadniesz, dlaczego

Ponadto Perez gwarantuje F1 ogromną rzeszę kibiców w Ameryce Łacińskiej, co nie jest bez znaczenia dla właściciela królowej motorsportu. Poczynania swojego idola śledzi też spora część fanów w Stanach Zjednoczonych, gdzie zamieszkuje wielu Meksykanów.

Nie jest przy tym tajemnicą, że Perez zapewnia też Red Bullowi szereg sponsorów. Dzięki niemu do grona partnerów "czerwonych byków" należą takie firmy jak Telcel, Nescafe i Disney. Wpłacają one do budżetu ok. 5 mln dolarów, a także utrzymują część pensji kierowcy.

Zespół z Milton Keynes może stracić znacznie więcej, jeśli po przerwie wakacyjnej Perez nie zacznie punktować na wysokim poziomie. Utrata pierwszej pozycji w klasyfikacji konstruktorów będzie kosztować Red Bulla ok. 10 mln dolarów. Ponadto zespół straci premie zapisane w kontraktach ze sponsorami, które są wypłacane w momencie wygrania klasyfikacji zespołowej.

Czytaj także:
- Hitowy transfer w F1 stał się faktem. Podjął decyzję po wielu miesiącach rozterek
- Hamilton wygrał po dyskwalifikacji kolegi z zespołu. "Współczuję"

Komentarze (14)
avatar
Mackenzie Smith-Russell
31.07.2024
Zgłoś do moderacji
44
15
Odpowiedz
Z rzekomymi naciskami Liberty Media na Red Bull w sprawie Sergio Perez, to kompletna bzdura. 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.