Williams znów to zrobił. 21-latek zapłacił miliony za starty w F1

Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: Franco Colapinto
Materiały prasowe / Williams / Na zdjęciu: Franco Colapinto

Williams ma długą tradycję korzystania z kierowców płacących za starty w F1. Gdy nadarzyła się okazja i wyrzucono z ekipy Logana Sargeanta, wybór padł na Franco Colapinto. Argentyńczyk przyprowadził ze sobą niemałą walizkę pieniędzy.

W tym artykule dowiesz się o:

Kiepska sytuacja finansowa Williamsa w ostatnich latach sprawia, że zespół regularnie sięga po kierowców przynoszących ze sobą sponsorów. Na tej liście znajduje się m.in. Robert Kubica, który w 2019 roku powrócił do Formuły 1, bo brytyjską ekipę kwotą ok. 10 mln dolarów wsparł Orlen. Za starty w stajni z Grove płacili też Pastor Maldonado, Lance Stroll i Siergiej Sirotkin.

Od 2020 roku właścicielem zespołu jest amerykański fundusz Dorilton Capital, który dokonuje kolejnych inwestycji w Williamsa i stara się go wyprowadzić na prostą. Okazuje się jednak, że gdy tylko pojawia się taka okazja, potrafi zainkasować dodatkowe środki do budżetu.

W tym tygodniu Williams rozstał się z Loganem Sargeantem, który nie dość, że nie zdobywał punktów w F1, to jeszcze powodował kosztowne wypadki. Tylko w ubiegły weekend naprawa jego bolidu po incydencie z treningu przed GP Holandii pochłonęła kilka milionów dolarów. Dlatego też w jego miejsce zakontraktowano Franco Colapinto, który przyniósł z sobą walizkę pieniędzy.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: pudło roku już znamy. Niewyobrażalne!

Dziennikarz Gabriele M. Bracesco poinformował w mediach społecznościowych, że o wyborze Colapinto zadecydował jego pakiet sponsorski. Firmy powiązane z 21-latkiem zapewniły Williamsowi ok. 4,5 mln dolarów.

0,5 mln dolarów na konta Williamsa ma przelać Argentyńska Federacja Samochodowa, 3 mln dolarów przekaże prywatny sponsor Colapinto - Globant, zaś kwotą 1 mln dolarów Brytyjczyków wesprze firma Mercado Libre. W ten sposób zespół chociaż częściowo zrekompensuje sobie straty, jakie w ostatnich miesiącach wyrządził Sargeant.

Franco Colapinto jest członkiem akademii talentów Williamsa od 2023 roku i posiada wsparcie kilku argentyńskich firm, które postanowiły wykorzystać obecną sytuację. Warto jednak podkreślić, że przygoda Argentyńczyka z F1 potrwa tylko dziewięć wyścigów. Już wcześniej zespół na sezon 2025 zakontraktował Carlosa Sainza.

Williams rozważał zatrudnienie na końcówkę obecnego sezonu również Micka Schumachera i Liama Lawsona. Żaden z tych kierowców nie gwarantował jednak ekipie wsparcia sponsorskiego.

Czytaj także:
- Wypadek wart kilka mln dolarów. Kontrakt zerwany w trybie pilnym
- 75 mln euro za kilka dni zabawy. Czy Holendrzy zrzucą się na wyścig F1?

Komentarze (1)
avatar
Furinkazan
30.08.2024
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
czy bedzie startował regularnie zależy od grubości walizki...taki to SPORT ta F1 
Zgłoś nielegalne treści

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.