Alpine jest bliskie sfinalizowania transferu Franco Colapinto, który początkowo miałby być rezerwowym we francuskim zespole, ale docelowo powinien zastąpić Jacka Doohana. Australijczyk pojechał dotąd w jednym wyścigu Formuły 1, ale kierownictwo stajni z Enstone nie jest przekonane do jego talentu i widzi większy potencjał w Argentyńczyku.
Tymczasem w czwartek Alpine ogłosiło też pozyskanie Ryo Hirakawy. To zaskakująca decyzja, bo 30-latek nie ma większego doświadczenia w F1. Dotąd pojawiał się jedynie w testach i treningach jako kierowca McLarena. Hirakawa ma pracować w symulatorze Alpine, a także brać udział w jazdach testowych z wykorzystaniem starszych bolidów.
Podstawowymi kierowcami Alpine na starcie sezonu 2025 będą Pierre Gasly i Jack Doohan, ale zespół podkreślił, że "rozszerza pulę talentów, z których może korzystać w trakcie kampanii w celu testowania i jazdy". Ryo Hirakawa na pewno pojawi się na torze w piątkowym treningu F1 przed GP Japonii.
ZOBACZ WIDEO: Dzień z Mistrzem. Joanna Jóźwik nawiązała do początków przygody ze sportem
Każda z ekip musi w trakcie roku oddać co najmniej dwa piątkowe treningi w ręce tzw. młodych kierowców. Mowa w tym przypadku o zawodnikach, którzy mają na swoim koncie maksymalnie dwa wyścigi F1. Hirakawa spełnia ten warunek, więc pomoże Alpine wypełnić regulaminowy wymóg.
- To zaszczyt, że mogę dołączyć do Alpine jako kierowca testowy i rezerwowy w sezonie 2025. Jak zawsze, możliwość jazdy bolidem F1 jest czymś wspaniałym dla kierowców. Nie mogę się doczekać wyjazdu na tor przed własną publicznością podczas GP Japonii, jak również testowania starszych generacji bolidów F1 - powiedział Ryo Hirakawa.
- Dołączenie Ryo do naszego zespołu sprawia, że zyskujemy nowe doświadczenia wyścigowe. Zwiększamy też pulę dostępnych talentów, z jakich możemy skorzystać w tym sezonie. Jego rola będzie bardzo ważna dla ekipy, bo Ryo powinien stanowić wsparcie w różnych obszarach rozwoju, również poprzez testowanie starszych bolidów - dodał Oliver Oakes, szef Alpine.
Ryo Hirakawa regularnie startuje w wyścigach długodystansowych WEC, gdzie związany jest z Toyotą. Ma na swoim koncie zwycięstwo w 24h Le Mans w sezonie 2022. Dwukrotnie zdobywał też tytuły mistrzowskie w WEC - w latach 2022 i 2023.