Charakterystyka toru im. braci Rodriguezów sprawia, że zdobywca pole position w GP Meksyku ma utrudnione zadanie, bo bardzo często kierowcy startujący z dalszych pozycji mogą zyskać na długim dojeździe do pierwszego zakrętu. Świadom tego był Lando Norris, który tym razem wykonał wszystko jak należy i obronił prowadzenie. Za to sporo działo się za jego plecami.
Charles Leclerc, Lewis Hamilton i Max Verstappen wjechali niemal równocześnie w pierwszy zakręt. Niewiele brakowało, a doszłoby tam do poważnego karambolu, więc kierowca Red Bull Racing ratował się ucieczką na trawę i ściął spory fragment toru. To samo chwilę później zrobił Leclerc, który dzięki temu wysunął się na prowadzenie, ale momentalnie oddał pozycję Norrisowi.
ZOBACZ WIDEO: Robert Kubica nie kryje się z wiarą w Boga. "Kiedyś mocno chroniłem temat religii"
- Co oni tam robią? Verstappen ściął zakręt! Kara albo oddanie pozycji - frustrował się za kierownicą George Russell, który sporo stracił na zamieszaniu na pierwszym okrążeniu. Zyskał za to Oliver Bearman, który przebił się do czołówki i zaczął się liczyć w walce o podium.
Ogromny wpływ na losy wyścigu miała walka Verstappena z Hamiltonem o trzecią pozycję. Kierowcy Red Bulla i Ferrari zaczęli rywalizować koło w koło, co zakończyło się wypadnięciem Brytyjczyka na pobocze. 40-latek ściął zakręt i dzięki temu zachował lokatę, ale sędziowie byli dla niego bezwzględni. Hamilton otrzymał 10 s kary za zyskanie przewagi dzięki przecięciu linii toru, przez co przestał się liczyć w walce o podium. - Nie zgadzamy się z tą karą - przekazał inżynier Brytyjczyka, ale kierowca musiał zrobić sobie przerwę podczas pit-stopu.
Podczas gdy Norris regularnie odjeżdżał Leclercowi i powiększał przewagę z okrążenia na okrążenie, Bearman stanął przed szansą na pierwsze podium w karierze. Byłoby to też historyczne osiągnięcie dla Haasa, który nigdy dotąd nie wywalczył "pudła" w F1. Ostatecznie Brytyjczyk musiał jednak uznać wyższość Verstappena i zadowolić się czwartą lokatą.
Za to George Russell przez kilka okrążeń naciskał na Mercedesa, by za sprawą team orders zamienić się pozycjami z Andreą Kimim Antonellim i następnie pogonić za Oliverem Bearmanem. Brytyjczyk wygłaszał kolejne tyrady przez radio, a gdy zespół w końcu zgodził się z jego sugestiami, 27-latek nie miał tempa, aby wyprzedzić młodszego rodaka.
Ostatnie okrążenia to pogoń Verstappena za Leclercem. Kierowca Red Bulla miał przewagę miękkich opon i w ekspresowym tempie zbliżał się do Monakijczyka. Gdy na ostatnim okrążeniu Holender znalazł się tuż za plecami rywala, pojawiła się wirtualna neutralizacja, bo swój bolid na poboczu zatrzymał Carlos Sainz.
I to właśnie neutralizacja pomogła Leclercowi zachować drugą lokatę, tak samo jak Bearmanowi czwartą pozycję w walce z Piastrim.
F1 - GP Meksyku - wyścig - wyniki:
| Poz. | Kierowca | Zespół | Czas/strata |
|---|---|---|---|
| 1. | Lando Norris | McLaren | 71 okr. |
| 2. | Charles Leclerc | Ferrari | +30.324 |
| 3. | Max Verstappen | Red Bull Racing | +31.049 |
| 4. | Oliver Bearman | Haas | +40.955 |
| 5. | Oscar Piastri | McLaren | +42.065 |
| 6. | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes | +47.837 |
| 7. | George Russell | Mercedes | +50.287 |
| 8. | Lewis Hamilton | Ferrari | +56.446 |
| 9. | Esteban Ocon | Haas | +1:15.464 |
| 10. | Gabriel Bortoleto | Stake F1 Team | +1:16.863 |
| 11. | Yuki Tsunoda | Red Bull Racing | +1:19.048 |
| 12. | Alexander Albon | Williams | +1 okr. |
| 13. | Isack Hadjar | Visa Cash App RB | +1 okr. |
| 14. | Lance Stroll | Aston Martin | +1 okr. |
| 15. | Pierre Gasly | Alpine | +1 okr. |
| 16. | Franco Colapinto | Alpine | +1 okr. |
| 17. | Carlos Sainz | Williams | nie ukończył |
| 18. | Fernando Alonso | Aston Martin | nie ukończył |
| 19. | Nico Hulkenberg | Stake F1 Team | nie ukończył |
| 20. | Liam Lawson | Visa Cash App RB | nie ukończył |