Strategia doboru opon w deszczowym GP Malezji
Fernando Alonso z Ferrari skorzystał z trzech rodzajów opon Pirelli - deszczowych Cinturato "niebieskich", przejściowych Cinturato "zielonych" i pośrednich P Zero "białych" - w drodze po zwycięstwo w deszczowej Grand Prix Malezji, które dało mu prowadzenie w mistrzostwach świata kierowców. Strategia związana z oponami była także kluczem w osiągnięciu przez Sergio Pereza z Saubera najlepszego wyniku w jego karierze.
Mżawka przed startem wyścigu sprawiła, że wszyscy kierowcy poza duetem HRT rozpoczęli rywalizację na przejściowym ogumieniu Cinturato "zielonym". Po zaledwie jednym okrążeniu, kiedy deszcz zaczął się wzmagać, Sergio Perez zjechał do boksu i zmienił opony na pełne deszczówki i ta decyzja położyła fundament pod jego wynik.
Wczesny zjazd oznaczał, że Perez znalazł się na trzeciej pozycji, gdy na ósmym okrążeniu z powodu ulewy wstrzymano zawody. Restart odbył się za samochodem bezpieczeństwa i wszyscy kierowcy musieli zgodnie z przepisami założyć pełne deszczówki. Kiedy tor zaczął wysychać, liderzy zaczęli zmieniać opony na przejściowe i wówczas Perez po raz pierwszy objął prowadzenie w wyścigu, które następnie stracił na rzecz Fernando Alonso.Na 37. okrążeniu Daniel Ricciardo z Toro Rosso jako pierwszy założył slicki, korzystając z pośrednich opon P Zero "białych", a trzy okrążenia później zjazd Alonso po ogumienie z pośredniej mieszanki był ważnym składnikiem jego 28. zwycięstwa w karierze.
Najszybsze okrążenie w wyścigu uzyskał trzy rundy przed końcem Kimi Raikkonen z Lotusa, dokonując tego na twardych oponach P Zero "srebrnych". Najdłuższe przejazdy w wyścigu, liczące po 27 okrążeń, wykonali na przejściowych oponach Cinturato "zielonych" Lewis Hamilton (McLaren), Kimi Raikkonen (Lotus) i Kamui Kobayashi (Sauber).
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery: Ten wyścig przypominał zeszłoroczne zawody w Kanadzie, które także zostały przerwane z powodu deszczu. Kolejny raz pogoda stworzyła interesujące warunki, w których zabłysnęli tacy kierowcy, jak Alonso i Perez. Po restarcie ważne było, aby kierowcy zadbali o przejściowe ogumienie – które okazało się bardzo uniwersalne w zmiennych warunkach – aby utrzymać je w optymalnej temperaturze pracy. Dwaj pierwsi kierowcy zastosowali całkowicie inną taktykę związaną z oponami: w ostatniej fazie wyścigu Alonso korzystał z pośredniej mieszanki, a Perez z twardej. To pokazuje, że nasza decyzja o zmniejszeniu różnic w osiągach pomiędzy mieszankami jeszcze bardziej zacieśniła ściganie. Chcielibyśmy także pogratulować Bruno Sennie, który uzyskał swój najlepszy wynik w karierze – szóste miejsce.