Koniec wieloletniego partnerstwa. Zaskakująca decyzja Hamiltona

Materiały prasowe / Mercedes / Na zdjęciu: Lewis Hamilton
Materiały prasowe / Mercedes / Na zdjęciu: Lewis Hamilton

Rok 2025 przyniesie ważne zmiany w życiu Lewisa Hamiltona. Chodzi nie tylko o zakończenie współpracy z Mercedesem i transfer do Ferrari. 39-latek ma też rozstać się z firmą Monster Energy, której był ambasadorem w ostatnich latach.

W tym artykule dowiesz się o:

Lewis Hamilton przygotowuje się do znaczącej zmiany sponsora przed swoim przejściem do zespołu Ferrari w przyszłym sezonie. Jak donosi "Sport Business", siedmiokrotny mistrz świata Formuły 1 zakończy swoją wieloletnią współpracę z Monster Energy. Następnie 39-latek ma nawiązać partnerstwo z firmą Celsius, rywalem Monster Energy na rynku napojów energetycznych i sponsorem Ferrari.

Współpraca Hamiltona z Monster Energy rozpoczęła się w 2017 roku, a marka ta sponsorowała Mercedesa od sezonu 2010, zanim nawiązała prywatną umowę z Hamiltonem. W ramach tej współpracy na rynku pojawiły się napoje i smaki sygnowane nazwiskiem legendy F1.

Zakończenie tej umowy jest powiązane z przejściem Hamiltona do Ferrari, podczas gdy Monster Energy już wcześniej zakończył współpracę z Mercedesem i postanowił podpisać kontrakt sponsorski z konkurencyjnym McLarenem.

ZOBACZ WIDEO: #dziejesiewsporcie: Ależ towarzystwo! Kubica z ukochaną wypoczywa w Dubaju

Brytyjczyk ma rozpocząć współpracę z Celsius po zakończeniu umowy z Monster Energy. Celsius jest związany z Ferrari od 2023 roku, a w minionym sezonie stał się głównym sponsorem zespołu z Maranello. Logo Celsius pojawiło się na samochodach Ferrari oraz na kombinezonach Charlesa Leclerca i Carlosa Sainza. Podobnie ma być w przypadku Lewisa Hamiltona.

Obecne wydarzenia pokazują, że w F1 oglądamy nie tylko rywalizację zespołów, ale też firm produkujących napoje energetyczne. Rosnąca popularność dyscypliny sprawia, że międzynarodowi giganci starają się wypromować swoje produkty poprzez Formułę 1.

Najlepszym przykładem promocji napojów energetycznych poprzez F1 jest Red Bull, który na początku XXI wieku kupił zespół z Milton Keynes, a następnie dodatkowo ekipę z Faenzy. Red Bull Racing stał się hegemonem tego sportu, zdobywając tytuły mistrzowskie w latach 2010-2013 i 2021-2024.

Sukcesy w F1 przełożyły się na sprzedaż puszek Red Bulla. Na podobny efekt liczy chociażby Celsius za sprawą umowy z Ferrari i Hamiltonem. Marka ta jest szerzej nieznana w naszej części Europy, w tym w Polsce. Jej napoje można jednak kupić w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.

Komentarze (0)