System Mercedesa, który jest aktywowany w momencie użycia DRS sprawia, że powietrze dostaje się kanalikom od tylnego do przedniego skrzydła. Dzięki temu prędkość bolidu zwiększa się na prostych. System ten bardzo dobrze sprawdza się w kwalifikacjach, ponieważ DRS może być aktywowany praktycznie w każdym miejscu na torze. Pomimo wielu skarg innych zespół, FIA nadal uważa, iż rozwiązanie Mercedesa jest legalne. Najwięcej zastrzeżeń do kanału F mają Red Bull i Lotus.
- Lotus odkrył dwie rzeczy i to może sprawić, iż rozwiązanie zostanie uznane za niezgodne z przepisami - powiedział Hemut Marko, który nie wykluczył oficjalnego protestu w Chinach.
- W odniesieniu do aerodynamicznego kanału Mercedesa, który przesyła powietrze z tyłu do przodu, konieczne jest dokonanie przeglądu całego projektu - oświadczył Adrian Newey.
Fachowcy z telewizji "SkySports" przedstawili animację, na czym polega rozwiązanie Mercedes GP.
Kanał F Mercedesa trudny do skopiowania (wideo)
Wkrótce ma się wyjaśnić, czy tylne skrzydło w Mercedes GP jest legalne. Co raz więcej zespołów zgłasza FIA swoje zastrzeżenia ws. F-duct. Obserwatorzy twierdzą, że jest to z spowodowane trudnościami w skopiowaniu systemu.
Źródło artykułu: