Opony są produkowane w nowoczesnej fabryce Pirelli w Izmit, niedaleko stolicy Turcji - Stambułu. W trakcie produkcji każda opona jest znakowana kodem kreskowym, dostarczanym przez FIA (Międzynarodową Federację Samochodową, zarządzającą sportem). Ten kod kreskowy jest "paszportem" opony i jest umieszczany na stałe w trakcie procesu wulkanizacji, przez co nie można go wymienić. Kod zawiera detale dotyczące każdej opony, dzięki czemu przez cały weekend można śledzić jej losy za pomocą wdrożonego przez Pirelli oprogramowania RTS (Racing Tyre System - System Opon Wyścigowych), umożliwiającego czytanie i aktualizację danych.
Przed europejskimi wyścigami opony są następnie przewożone do centrum logistyki i dystrybucji w Didcot, w Wielkiej Brytanii. Następnie przedstawiciel FIA otrzymuje listę kodów kreskowych, dotyczących partii opon szykowanych na kolejną Grand Prix. Następnie FIA losowo przydziela kody kreskowe, czyli opony każdemu zespołowi. Pirelli nie jest zaangażowane w ten proces, co oznacza, że włoska firma nie ma żadnego wpływu na przydział opon ekipom, chociaż drobiazgowe procedury kontroli jakości sprawiają, że wszystkie opony opuszczające fabrykę w Izmit są identyczne.
Po dostarczeniu na tor opony są przydzielane zespołom ściśle według listy przygotowanej przez FIA. Kody kreskowe umożliwiają FIA i Pirelli sprawdzenie, że odpowiednie zespoły, zgodnie z przepisami, korzystają z właściwych opon.
Do każdego zespołu przydzielony jest inżynier Pirelli, współpracujący przez cały rok wyłącznie z daną ekipą, ale baza danych, z którą pracuje każdy inżynier, umożliwia mu jedynie wgląd do informacji dotyczących tylko danego teamu, dlatego nie ma mowy o wymianie danych strategicznych. Wszystkie dane są monitorowane przez starszych inżynierów Pirelli, który kontrolują wszystkie informacje i służą pomocą zespołowi rozwojowemu przy pracach nad kolejną generacją ogumienia.
Dyrektor Pirelli Motorsport Paul Hembery podkreśla: Nawet gdybyśmy chcieli, a oczywiście nie chcemy - nie ma sposobu na to, abyśmy mogli mieć wpływ na podział opon pomiędzy zespoły, bo po wywiezieniu opon z fabryki w Izmit to zadanie spoczywa całkowicie na barkach FIA. To kolejna metoda na zapewnienie zespołom równych warunków, co dla nas jako wyłącznego dostawcy ogumienia jest bardzo istotnym priorytetem. Metody pracy naszych inżynierów także opierają się na zasadach poufności, co też jest bardzo istotne.
ODLICZANIE DO WYŚCIGU
Przed Grand Prix:
[list]
[/list]
Dwa tygodnie przed Grand Prix:
[list]
[/list]
Tydzień przed Grand Prix:
[list]
[/list]
Pięć dni przed Grand Prix:
[list]
[/list]
Podczas weekendu Grand Prix:
[list]
[/list]
Po Grand Prix:
[list]
[/list]