Dla Pirelli to drugi domowy wyścig, bo sportowe centrum dystrybucyjne firmy mieści się w Didcot, odległym o zaledwie godzinę drogi.
Podczas piątkowych treningów zespoły będą miały okazję do przetestowania nowych twardych opon P Zero, rozwijanych z myślą o wdrożeniu ich w przyszłości. W zeszłym roku Pirelli sprawdzało w czasie treningów kilka eksperymentalnych mieszanek, ale w sezonie 2012 dopiero po raz pierwszy nowe ogumienie będzie wypróbowywane podczas weekendu Grand Prix.
Na dwie piątkowe sesje każdy zespół otrzyma po dwa komplety eksperymentalnych twardych opon, w dodatku do standardowego przydziału twardego ogumienia P Zero "srebrnego" i miękkiego P Zero "żółtego" na resztę weekendu. W zeszłym roku pierwsza faza Grand Prix Wielkiej Brytanii upłynęła w deszczowych warunkach, zatem w gotowości czekać będą przejściowe opony Cinturato "zielone" i deszczowe Cinturato "niebieskie".
Poza wieloma szybkimi łukami, w których ogumienie doświadcza dużego obciążenia bocznego, Silverstone charakteryzuje się także zmiennymi warunkami pogodowymi w trakcie weekendu, przy możliwych temperaturach powietrza od 15 do 30 stopni. Nawierzchnia jest dość szorstka, co jeszcze bardziej zwiększa zużycie ogumienia, a struktura opon musi wytrzymywać długie okresy jazdy z maksymalną prędkością, przy pełnym otwarciu przepustnicy.
Paul Hembery: Silverstone to jedna z ikon w kalendarzu Formuły 1. Obiekt jest bardzo wymagający dla kierowców, samochodów i opon. Dlatego właśnie tutaj zdecydowaliśmy się na przetestowanie podczas treningów eksperymentalnej twardej opony, z której być może będziemy korzystać w przyszłości. Nowa opona ma nieco szerszy zakres pracy, co powinno ułatwić zespołom utrzymanie jej w idealnym zakresie temperatury. Jednak przy tak wyrównanej rywalizacji w mistrzostwach świata naszym priorytetem jest zapewnienie wszystkim zespołom równych warunków. Chcemy utrzymać osiągi naszego ogumienia na najwyższym poziomie przez jak najdłuższy czas, zatem jest to idealna okazja, abyśmy wraz z zespołami mogli zgromadzić przydatne na przyszłość dane. Silverstone jest torem, który mocno obciąża ogumienie, a pogoda jest tu nieprzewidywalna, zatem dobra forma opon i skuteczna strategia są głównymi składnikami udanego wyścigu.
Uwagi techniczne:
[list]
[/list]