W Australii po raz pierwszy użyte będą super miękkie opony w połączeniu ze średnią mieszanką. Pirelli po raz pierwszy wybrało najbardziej miękką mieszankę na zawody w Melbourne. Jeden stopień odstępu pomiędzy mieszankami powinien zagwarantować różnicę w osiągach, dzięki której strategia odegra istotną rolę.
Dobór na Malezję twardej mieszanki P Zero "pomarańczowej" i pośredniej P Zero "białej" - dwóch najtwardszych opon w gamie - jest podyktowany wysoką temperaturą i szorstką nawierzchnią, z których słynie położony na Dalekim Wschodzie tor.
Na GP Chin nominowano pośrednie opony P Zero "białe" i miękkie P Zero "żółte": najlepszy dobór pod kątem przewidywanej dużej degradacji, spodziewanej na torze o wymagającym układzie pętli. Powinien zaowocować zaciętą rywalizacją.
Tak jak w przypadku Australii, także w Bahrajnie pojawi się nowa w porównaniu z poprzednim sezonem kombinacja: twarde opony P Zero "pomarańczowe" i miękkie P Zero "żółte". Powinna ona zapewnić bardzo dobre osiągi w kwalifikacjach, w połączeniu z wytrzymałością potrzebną na rozgrywany przy wysokiej temperaturze wyścig.
Każdy zespół na weekend wyścigowy otrzyma sześć kompletów twardszej i pięć bardziej miękkiej mieszanki. Pirelli dostarczy także na każdy wyścig przejściowe opony Cinturato "zielone" (po cztery zestawy na kierowcę) oraz deszczowe Cinturato "niebieskie" (po trzy zestawy na kierowcę).
Opony na pierwsze wyścigi:
GP Australii | Super miękka | Średnia |
GP Malezji | Średnia | Twarda |
GP Chin | Miękka | Średnia |
GP Bahrajnu | Miękka | Twarda |
Jesteś kibicem sportów motorowych? Mamy dla Ciebie nowy fanpage na Facebooku. Zapraszamy!