- Początek kwalifikacji nie był łatwy, bo kierowcy od razu w Q1 musieli stawić czoła mokrym warunkom - po raz pierwszy podczas tego weekendu. Ocena przyczepności nie była łatwa, zwłaszcza że niektóre fragmenty toru były bardziej mokre niż inne. Ogólnie rzecz biorąc tor stawał się coraz szybszy z każdą sesją, przez co bardzo istotne było wyjechanie na tor w odpowiednim momencie. Tak jak zawsze, pozycja na torze będzie tu kluczem do dobrego wyniku w wyścigu, ale zawsze można spróbować kreatywnej strategii do poprawienia swojej lokaty - powiedział Paul Hembery z Pirelli Motorsport.
- Oczywiście jeśli warunki będą nadal zmienne, to całą taktykę trzeba będzie opracować od nowa. Cały czas spodziewamy się poprawy warunków na torze. To, czy kierowcy zdecydują się na jeden, czy na dwa postoje, będzie zależało od szybkości i pozycji na torze. Nie spodziewamy się, aby zużycie czy degradacja odegrały dużą rolę. Gratulacje dla Mercedesa za dublet w kwalifikacjach i ciekawie będzie zobaczyć, co będą w stanie zrobić ze swoją strategią w walce o zamianę tego wyniku w zwycięstwo -
zakończył.
STRATEGICZNE PODPOWIEDZI PIRELLI:
- W Monako strategia musi być bardzo elastyczna i umożliwiać utrzymanie pozycji na torze oraz reagowanie na wysokie ryzyko wystąpienia neutralizacji.
- Teoretycznie najszybsza jest strategia dwóch postojów: start na supermiękkiej mieszance, zmiana na miękką na 20. okrążeniu i kolejna zmiana na miękką na 49. okrążeniu.
- Alternatywą jest jeden postój: start na supermiękkiej mieszance i przesiadka na miękką na 36. okrążeniu.
- Inną możliwością jest start na miękkiej mieszance i przesiadka na supermiękką na 42. okrążeniu.