Silniki będą przegrzewać się w Malezji?

Największym problemem w Malezji będzie chłodzenie. Tak twierdzą szefowie Mercedes GP. Grand Prix na torze Sepang nie ma swojego faworyta, pomimo dominacji niemieckiej stajni w Australii.

Andrzej Prochota
Andrzej Prochota

Mercedes AMG Petronas F1 zdominował cały weekend w Melbourne, ale na torze Sepang będzie już trudniej o zwycięstwo. Co roku Malezja jest najgorętszym miejscem w kalendarzu Formuły 1. Jeżeli dodać to tego problemy z silnikami, to możemy być świadkami kolejnych niespodzianek. Zwłaszcza że, zespoły mają największe kłopoty właśnie z chłodzeniem jednostek napędowych.

- Nowe Grand Prix, nowe problemy - powiedział Niki Lauda austriackiej gazecie Osterreich. - Malezja będzie trudniejsza. Na torze Sepang faktycznie wszyscy rozpoczniemy od zera ze względu na wysoką wilgotność i temperaturę. Wątpię, żeby była ona niższa niż 35 stopni Celsjusza. W takich warunkach chłodzenie silnika może być kłopotem. Będziemy musieli dokonać zmian w bolidzie, aby rozwiązać ten problem - dodał.

Z tymi słowami zgodził się Toto Wolff. - Myślę, że wszystkie zespoły będą starały się stworzyć jak najbardziej wydajne systemy chłodzenia. Każdy weekend wyścigowy będzie dla nas trudniejszy niż się spodziewaliśmy. Ciężko będzie się uporać z upałem w Malezji.

Jesteśmy na Facebooku. Dołącz do nas!

Czy w Malezji do mety dojedzie mniej kierowców niż w Australii?

zagłosuj, jeśli chcesz zobaczyć wyniki

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×