Do Hiszpanii Pirelli przywiezie twarde opony P Zero "pomarańczowe" oraz pośrednie P Zero "białe": dwie najtwardsze mieszanki w gamie. Tor w Montmelo jest dobrze znany z dużych obciążeń, jakim poddawane jest ogumienie, a do tego podczas Grand Prix Hiszpanii może panować wysoka temperatura. Asfalt jest dość szorstki, a szczególnie obciążona są lewe opony.
Na Monako i Kanadę, odpowiednio tor uliczny oraz pół-stały, wybrano dwie najbardziej miękkie mieszanki w gamie: miękką P Zero "żółtą" oraz supermiękką P Zero "czerwoną".
Jesteśmy na Facebooku. Dołącz do nas!
Monako to najwolniejszy tor w kalendarzu - jest kręty, z gładkim asfaltem. Bardzo ważna jest także przyczepność mechaniczna ogumienia. Dlatego jest to idealny obiekt dla mieszanki supermiękkiej, która zaliczy tutaj swój debiut w sezonie 2014 - razem z mieszanką miękką.
Kanada to kolejny tor, na którym bardzo istotna jest przyczepność mechaniczna. Wyścig często odbywa się w chłodniejszej temperaturze, zatem idealnym doborem jest kolejny raz mieszanka miękka i supermiękka. Pętla kanadyjskiego toru charakteryzuje się wysokimi wymaganiami odnośnie hamowania i trakcji.
Dotychczasowy dobór opon:
"czerwone" | "żółte" | "białe" | "pomarańczowe" | |
---|---|---|---|---|
Australia | Miękkie | Pośrednie | ||
Malezja | Pośrednie | Twarde | ||
Bahrajn | Miękkie | Pośrednie | ||
Chiny | Miękkie | Pośrednie | ||
Hiszpania | Pośrednie | Twarde | ||
Monako | Supermiękie | Miękkie | ||
Kanada | Supermiękie | Miękkie |