Pirelli podaje mieszanki ogumienia na Grand Prix Hiszpanii, Monako i Kanady

Po rozpoczęciu sezonu 2014 Formuły 1 Pirelli nominowało mieszanki ogumienia na wyścigi o Grand Prix Hiszpanii, Monako oraz Kanady.

Andrzej Prochota
Andrzej Prochota

Do Hiszpanii Pirelli przywiezie twarde opony P Zero "pomarańczowe" oraz pośrednie P Zero "białe": dwie najtwardsze mieszanki w gamie. Tor w Montmelo jest dobrze znany z dużych obciążeń, jakim poddawane jest ogumienie, a do tego podczas Grand Prix Hiszpanii może panować wysoka temperatura. Asfalt jest dość szorstki, a szczególnie obciążona są lewe opony.

Na Monako i Kanadę, odpowiednio tor uliczny oraz pół-stały, wybrano dwie najbardziej miękkie mieszanki w gamie: miękką P Zero "żółtą" oraz supermiękką P Zero "czerwoną".

Jesteśmy na Facebooku. Dołącz do nas!

Monako to najwolniejszy tor w kalendarzu - jest kręty, z gładkim asfaltem. Bardzo ważna jest także przyczepność mechaniczna ogumienia. Dlatego jest to idealny obiekt dla mieszanki supermiękkiej, która zaliczy tutaj swój debiut w sezonie 2014 - razem z mieszanką miękką.

Kanada to kolejny tor, na którym bardzo istotna jest przyczepność mechaniczna. Wyścig często odbywa się w chłodniejszej temperaturze, zatem idealnym doborem jest kolejny raz mieszanka miękka i supermiękka. Pętla kanadyjskiego toru charakteryzuje się wysokimi wymaganiami odnośnie hamowania i trakcji.

Dotychczasowy dobór opon:

"czerwone" "żółte" "białe" "pomarańczowe"
Australia Miękkie Pośrednie
Malezja Pośrednie Twarde
Bahrajn Miękkie Pośrednie
Chiny Miękkie Pośrednie
Hiszpania Pośrednie Twarde
Monako Supermiękie Miękkie
Kanada Supermiękie Miękkie

Już uciekasz? Sprawdź jeszcze to:
×
Sport na ×