Do wyścigu na torze Hockenheim zostało mniej niż dwa tygodnie, a FIA poinformowała wszystkie zespoły F1, że System FRIC od GP Niemiec będzie zakazany. Rozwiązanie te stabilizuje przednie i tylne zawieszenie, co jest niezgodne z regulaminem technicznym.
[ad=rectangle]
Charlie Whiting sugeruje, że rozwiązanie te łamie artykuł 3.15 przepisu technicznego F1. Jest to ruchomy system aerodynamiczny, który został bardzo rozbudowany przez ekipę Mercedes GP. FIRC łączy przednie i tylne zawieszenie, dzięki czemu utrzymuje stały prześwit pod bolidem poprawiając tym samym wydajność. Na takie rozwiązanie już w roku 2008 wpadł zespół Renault.
FIA zdaje sobie sprawę, że do niemieckiego wyścigu zostało mało czasu i jest skłonne zakazać stosowanie Systemu FRIC dopiero od przyszłorocznego sezonu. Zespoły muszą jednak podjąć jednogłośną decyzję. Nie wiadomo, czy wszystkie ekipy stosują te rozwiązanie oraz czy w rzeczywistości Mercedes GP ma najlepiej rozbudowany System FRIC.
- W przypadku braku jednomyślności, zakaz wejdzie w życie od Grand Prix Niemiec - ostrzegł Whiting.