Zespoły F1 chcą ograniczenia komunikacji radiowej

Szefowie zespołów Formuły 1 rozważają wprowadzenie zakazu używania określonych komunikatów radiowych, aby uczynić sport bardziej wymagającym dla kierowców.

W tym artykule dowiesz się o:

W trakcie spotkania Grupy Strategicznej F1 podczas Grand Prix Włoch szefowie zespołów doszli do wniosku, że konkretne komunikaty radiowe, które trafiają do kierowców spotykają się ze złym odbiorem opinii publicznej. [ad=rectangle]

Zespoły twierdzą, iż dokładne instrukcje dla zawodników dotyczące poprawy tempa stwarzają przekonanie, że kierowcy stali się marionetkami w rękach inżynierów, a to z kolei ma wpływ na słabnące zainteresowanie wyścigami. Przykładem ma być m.in Mercedes, który w dużym stopniu pomaga swoim podopiecznym udzielając wielu im wielu wskazówek.

Część ekip chciałaby całkowitego zakazu używania radia, jednak wszystko wskazuje na to, że ewentualne ograniczenia będą dotyczyć wyłącznie informacji, które pomagają kierowcom kontrolować tempo.

Jeśli FIA zastosuje bardziej restrykcyjne zasady użycia radia, może poprzeć to konkretnym punktem regulaminu sportowego, który głosi, że: "kierowca musi prowadzić bolid samodzielnie i bez pomocy". Pozostałe komunikaty radiowe - zwłaszcza luźne rozmowy kierowców z inżynierami, które są bardzo popularne - miałyby pozostać bez zmian.

Dyskusje między zespołami i FIA są w toku, a sprawa powinna zostać wyjaśniona przed Grand Prix Singapuru.

Komentarze (5)
avatar
AVE STAL
10.09.2014
Zgłoś do moderacji
0
0
Odpowiedz
i bardzo dobrze i nareszcie to oni siedza w kokpicie maja mozgi i rece wiec niech mysla jak maja jechac a nie czekaja na podpowiedzi zawodnicy sami powinni wiedziec kiedy zmienic opony itd tak Czytaj całość
avatar
Bez_Cenzury
10.09.2014
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Jeżeli wprowadzą ograniczenia na takim poziomie to F1 stanie sie jeszcze bardziej denerwujący. Bedziemy swiadkami bzdurnych tekstów typu: "strategia nr 1" , "przechodzimy do nr.2 " itp itd...al Czytaj całość
tomlord
9.09.2014
Zgłoś do moderacji
1
0
Odpowiedz
Po ewentualnym wprowadzeniu tego przepisu najbardziej ucierpiałby chyba Hamilton, któremu inżynier bardzo często przekazuje informacje jak pokonywać zakręty szybciej, albo Massa któremu to z pi Czytaj całość
karmnik
9.09.2014
Zgłoś do moderacji
0
1
Odpowiedz
Vettel bez radia byłby nadal średniakiem w Toro Rosso.